مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از اجرای ۱۰۰ درصدی طرح تک‌خوانی نمودن برق روستا‌های استان کردستان تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۳۶۳۴
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸


به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ، هیوا لهونیان با بیان اینکه طرح تک‌خوانی برق روستا‌ها در راستای توسعه عدالت اجتماعی و توسعهٔ پایداری برق روستا‌ها اجرا می‌شود، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های مدون و راهبردی این شرکت در طول چند سال اخیر، بیش از ۸۵ درصد از روستا‌های سطح استان تا پایان سال ۱۴۰۲ طرح تک‌خوانی اجرا و به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه کمتر از ۱۵ درصد روستا‌های سطح استان مشمول این طرح باقیمانده است، گفت: در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های منسجم و دقیق، کنتور برق ۲۳۶ روستای باقیمانده که مشمول ۱۴ هزار و ۷۸ خانوار روستایی است از حالت بارفروش خارج و با احتساب آن تمام روستا‌های استان، طرح تک‌خوانی اجرا و عملیاتی می‌گردد.

لهونیان با اشاره به اینکه در کل استان یک هزار و ۶۱۵ روستای دارای سکنه وجود دارد، گفت: از این تعداد روستا، تاکنون کنتور برق هزار و ۳۷۹ روستای استان تک‌خوانی و از حالت بارفروش خارج شده است.

لهونیان یکی از رویکرد‌ها و اهداف این شرکت در راستای توسعه عدالت اجتماعی، طرح «تک‌خوانی» نمودن برق روستا‌ها را خواند و گفت: با اجرای این پروژه مشکلات مربوط به قرائت کنتور‌های بارفروش و تطبیق با کنتور‌های مادر از جمله اختلاف قیمت مصرفی در تعدادی محدود از روستاها، شفافیت و سهل‌الوصول شدن مطالبات مشترکین، حذف انشعابات غیرمجاز و ایجاد عدالت در صورت‌حساب‌های مصرفی مشترکین مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه یکی از مطالبات همیشگی روستاییان تأمین برق پایدار و بهره‌مندی از شرایط انشعاب و انرژی همچون مشترکین شهری است، افزود: در همین راستا باهدف ساماندهی قرائت و استفاده روستاییان خدمات غیرحضوری، طی سه سال اخیر طرح تک‌خوانی نمودن برق مشترکین روستایی با جدیت در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

شایان‌ذکر است با اجرای این پروژه من‌بعد روستاییان می‌توانند بخش عمده‌ای از خدمات خود را به‌صورت غیرحضوری و در بستر اینترنت یا از طریق “اپلیکیشن برق من” دریافت کنند که از جمله این خدمات می‌توان به دریافت و پرداخت صورت‌حساب، مشاهده روند مصرف، دریافت انشعاب آمپری و آزمایش لوازم اندازه‌گیری و…. اشاره کرد.

در حال حاضر بیش از ۷۵۰ هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی و اداری از خدمات شرکت توزیع برق کردستان بهره‌مند هستند.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار