توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در دستور کار دولت سیزدهم است

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری از طریق مشارکت مردم در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.
کد خبر: ۹۵۹۲۹۰۶
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمدحسین اسماعیلی روز شنبه در آیین افتتاح مجتمع چند منظوره "آوای کوچه فیلم" بروجرد اظهار کرد: این شهرستان در طول تاریخ هویت ارزشمند فرهنگی داشته و دارد به نحوی که بسیاری از بزرگان و اندیشمندان از این دیار به منصه ظهور رسیده‌اند.

 

وی با بیان اینکه فعالیت و رشد بخش خصوصی در حوزه هنر و فرهنگ موثر خواهد بود افزود: شکوفایی و پویایی یک جامعه، مستلزم حضور بخش خصوصیِ فعال و خلاقِ برآمده از متن مردم است.

 

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم و دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری و حکمرانی فرهنگی از طریق مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفت و برنامه‌های بسیاری از ابتدای دولت در این حوزه انجام شد.

 

اسماعیلی ادامه داد: در مجموعه دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری نیز برنامه‌های تحولی بسیاری در نظر گرفته‌ شد که یکی از این برنامه‌ها حمایت از بخش غیردولتی و آموزشگاه‌های آزاد هنری در غالب طرح ملی تابا" (تجلیل از الگوهای برتر آموزشگاهی) است.

 

وی افزود: برای نخستین بار در کشور امروز این طرح در لرستان آغاز و موسسه آوای کوچه فیلم به عنوان اولین الگوی برتر آموزشگاهی در ایران معرفی می‌شود.

 

وی به ضرورت حمایت‌های مادی و معنوی از الگوهای برتر آموزشگاهی اشاره کرد و اظهار کرد: دوره‌های آموزشی تخصصی با حضور استادان برتر کشور در این آموزشگاه‌ها برگزار می‌شود.

 

اسماعیلی ضمن تاکید بر راه‌اندازی رشته پویانمایی (انیمیشن) در هنرستان هنرهای زیبای بروجرد گفت: امیدواریم با همکاری فرمانداری شهرستان مکان مناسبی برای این هنرستان در سال تحصیلی جدید در نظر گرفته شود و همکاری و حمایت‌های لازم در خصوص تامین تجهیزات این هنرستان از سوی اداره کل فرنگ و ارشاد اسلامی نیز انجام خواهد شد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار