سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: دریافت مبلغ مازاد بر تعرفه پزشکی، موسوم به زیرمیزی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیست و به شدت با متخلف برخورد می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۲۶۱۲
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه، ششمین قرارگاه نظارت بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایلام در دفتر دادستان برگزار شد.

هدایت حیدری‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اهمیت نظارت بیشتر بر تعرفه‌های پزشکی، گفت: وضعیت کنونی تعرفه‌های پزشکی نسبت به کشورهای مجاور واقعی نیست و تفاوت زیادی وجود دارد و اختلافی که بین بخش خصوصی و دولتی است، سبب پدیده شوم دریافت مبلغ مازاد بر تعرفه، موسوم به زیرمیزی شده است که مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیست.

وی افزود: خوشبختانه تیم‌های نظارت بر درمان با حمایت و همراهی دادستانی و نیروی انتظامی، توانسته با مواردی از تخلفات برخورد کنند که جای تقدیر و تشکر دارد.

عبدالوهاب بخشنده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام، گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های حوزه حقوق پزشکی اخذ وجوه مازاد بر تعرفه توسط عده‌ معدودی از صاحبان حرف پزشکی است که توسط پزشکان در بخش دولتی و یا غیردولتی اخذ می­‌شود، ارتکاب چنین رفتاری از ناحیه پزشکان با حقوق اولیه بیماران، شأن، منزلت، اخلاق و اصول بنیادین سوگند نامه‌های پزشکی در تضاد است و از طرف دیگر مطابق قوانین موضوعه و آئین‌نامه‌های مرتبط این رفتار غیراخلاقی، همزمان قابل تعقیب کیفری و انتظامی است. لذا اخذ وجوه مازاد بر تعرفه از سوی کادر درمان به هیچ عنوان قابل پذیرش نبوده و پیگیری ورود دادستان‌ها به عنوان متولی حقوق عامه برای صیانت از حقوق بیماران را ضروری می‌کند.

ارسال نظرات