خبرهای داغ:
یک کارشناس دینی:

کودکی بهترین دوران برای انس با خداوند است

حجت‌الاسلام بهنام علی‌پناهی گفت: دوران کودکی و طفولیت بهترین دوران برای انس با خداوند متعال و یاد گرفتن احکام دینی است.
کد خبر: ۹۵۹۰۶۳۶
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام بهنام علی‌پناهی یک کارشناس دینی امروز 20 فروردین در جشن بزرگ روزه‌اولی‌ها که با حضور جمعی از کودکان و نوجوان در این شهرستان برگزار شد، گفت: سال‌های کودکی و طفولیت بهترین دوران برای انس با خداوند متعال و اهل بیت(ع) بوده همچنین در این ایام می‌توان مقدمات احکام دینی را به فرزندان آموزش داد.

وی با اشاره به اهمیت آماده کردن کودکان و نوجوانان برای روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان، انس با احکام و موازین اسلامی، ادامه داد: در این ارتباط احادیث، روایات و توصیه‌های زیادی از طرف اهل بیت، عصمت و طهارت(ع) رسیده است که لازم است آنها را مورد توجه قرار دهیم.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ماکو با بیان اینکه بر کسی پوشیده نیست، روح هر انسانی در دوران کودکی و نوجوانی انعطاف خوبی دارد، اضافه کرد: در این شرایط، قابلیت یاد گرفتن دستورات دینی و به خصوص تمرین روزه‌‌داری باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و لازم است که والدین برای این مبحث وقت صرف کنند.

حجت‌الاسلام پناهی خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست هر اندازه که سن انسان بیشتر می‌شود، انعطاف روح او به تدریج کمتر شده و یاد گرفتن آموزه‌های جدید مشکل‌تر می‌شود و فرد با سرسختی مسائل را می‌پذیرد و گناه به نظر آسان‌تر می‌آید.

وی بیان داشت: ضمن اینکه کودکان و به طور کلی فرزندان‌مان را برای به جا آوردن دستورات خداوند متعال به ویژه نماز و روزه توصیه می‌کنیم، باید آنها را نسبت به این موضوع متوجه کنیم اسلام دینی است که برای پیروان خود آسان گرفته است و همه دستورات و توصیه‌ها برای این است که انسان در مسیر خوشبختی و سعادت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه لیالی قدر و روز جهانی قدس را پشت سر گذاشته‌ایم، گفت: لازم است که نونهالان را به اندازه فهم‌شان با این سری مناسبت‌ها و رویدادهای تاریخ جهان اسلام آشنا کنیم، تا ضمن دینداری به تکالیف سیاسی و اجتماعی خود شناخت پیدا کنند.

ارسال نظرات