خبرهای داغ:

جشن بزرگ روزه‌اولی‌ها در چایپاره برگزار شد

امام جمعه چاپیاره در جشن بزرگ روزه‌اولی‌ها گفت: تربیت دینی نسل جدید باید از همان کودکی و سن پایین آغاز شود.
کد خبر: ۹۵۹۰۴۷۱
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴

به گزارش بسیج از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام رسول جمشیدی امام جمعه چایپاره، شب گذشته 19 فروردین در جشن بزرگ روزه‌اولی‌ها که با حضور دختران و پسرانی که به تازگی سن تکلیف رسیده‌اند در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، گفت: اگر والدین و خانواده برای تربیت دینی فرزندان خود دغدغه جدی دارند باید این موضوع را از سن پایین شروع کنند.

وی با بیان اینکه والدین باید فرزندان خود را با نماز، روزه و قرائت قرآن کریم مانوس کرده و آنها را با برکات ماه مبارک رمضان بیش از پیش آشنا کنند، ادامه داد: اعضای خانواده به ویژه مادران الگوی عملی برای کودکان و نوجوانان محسوب می‌شوند، پس لازم است خودشان در زمینه عمل به دستورات دینی پیشگام باشند.

امام جمعه چایپاره با بیان اینکه جشن روزه اولی‌ها با هدف تشویق و انس هرچه بیشتر به روزه‌داری، تبیین جایگاه والای ماه مبارک رمضان و تأثیر اعمال ارزشمند آن در سعادت انسان، در فضایی شاد و خاطره انگیز برگزار می‌شود، ادامه داد: این سری رویدادها معمولا به اتفاقی خاطره‌انگیز تبدیل می‌شود که لازم است پیرامون محتوا و نحوه برگزاری آن دقت شود..

حجت‌الاسلام جمشیدی ادامه داد: ماه مبارک رمضان یکی از فرصت‌های ناب و ظرفیت‌های بزرگ برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی ویژه نوجوانان است، که چنانچه این مراسمات و برنامه‌ها با همکاری نوجوانان برگزار شود، از تاثیر چندبرابر برخوردار خواهد شد.

وی اضافه کرد:  چنانچه برنامه‌های قرآنی متناسب با روحیات حساس و لطیف نوجوانان برگزار شود، بهترین فرصت برای تحکیم مبانی دینی و اعتقادی آنها است پس باید از این فرصت‌ها حداکثر بهره را ببریم و رسانه‌های جمعی اعم از صوتی و تصویری نیز پای کار بیایند.

امام جمعه چایپاره با بیان اینکه روز جهانی قدس را هم پشت‌سر گذاشته‌ایم، خاطرنشان کرد: این سری رویدادها و محافل قرآنی فرصت مغتنمی است تا نوجوانان یاد بگیرند باید نسبت به سرنوشت مسلمانان سایر نقاط جهان، مظلومان و مستضعفان حساسیت داشته باشند و از کنار آنها بدون دغدغه رد نشوند.

ارسال نظرات