خبرهای داغ:

همایش بزرگ روزه‌اولی‌ها در ارومیه برگزار شد

همایش بزرگ روزه‌اولی‌ها با حضور نوجوانان در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۹۰۳۷۴
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴

به گزارش بسیج از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام یوسف قدوسی‌نیا کارشناس مسائل دینی امروز 19 فروردین در همایش بزرگ روزه اولی‌ها که با حضورنوجوانان در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد، گفت: اولین نماز و روزه بخشی از خاطرات فراموش‌نشدنی هر فردی است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از نوجوانانی که عمل به دستور خدا و توصیه دین را سرلوحه زندگی خود قرار داده‌اند، اضافه کرد: والدین به ویژه مادران در تربیت درست نسل جدید به طور قطع نقش اساسی دارند که این نقش و جایگاه غیرقابل‌انکار است.

حجت‌الاسلام قدوسی‌نیا اضافه کرد: تحمل گرسنگی و تشنگی در روزهای گرم و طولانی برای همه ممکن است سخت باشد که این دشواری برای نوجوانان به طور قطع دوچندان است پس این وظیفه والدین است که با توجه و محبت کردن به فرزندان خود و بها دادن به این حرکت دینی‌ آنها را برای استمرار در این مسیر تشویق کنند.

وی با بیان اینکه به طور قطع اشتیاق عبادت، نزدیک شدن به خداوند متعال، بهره گرفتن از الطاف الهی باعث می‌شود که همه سختی‌ها را انسان تحمل کند، ادامه داد: شاید همه ما با هر سن و سالی هنوز خاطرات شیرین شنیدن اولین دعای سحر یا نوای دلنشین ربنا در آستانه اولین افطار زندگی‌مان را به خاطر داریم.

وی ضمن اشاره به اینکه در روزهای پایانی ماه مهمانی خداوند ماه رمضان قرار گرفته‌ایم، ادامه داد: این ایام نزد خداوند از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید سعی کنیم این موضوع را برای فرزندان خود تبیین کنیم و آنها را در راه دین ثابت‌قدم گردانیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم واکاوی ابعاد مهم لیالی قدر و روز جهانی قدس برای نسل جدید تاکید کرد و بیان داشت: نوجوانان باید بدانند ضمن اینکه به تکالیف دینی عمل می‌کنند باید نسبت به رویدادهای جهان اسلام حساسیت داشته باشند و به موقع واکنش مناسبی را نشان دهند.

این همایش با همت معاونت تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه برگزار شد.

ارسال نظرات