مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد گفت: توجه به سلامت ایثارگران یکی از برنامه‌های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد بوده چرا که تعداد زیادی از ایثارگران دچار مشکلات ناشی از موج انفجار هستند و در بیمارستان ۴۰ تختخوابی سلمان بستری می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۹۰۳۵۵
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج؛ رضا پارسیان نژاد در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال مردمی کردن برنامه‌های فرهنگ ایثار و شهادت در استان هستیم وی افزود: نمایندگان، استاندار، فرمانداران، ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه همه در کنار جامعه ایثارگری هستند.

نیازمندی خانواده‌های شهدا و ایثارگران بیش از منابعی است که در اختیار داریم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یک درصد بودجه جاری دستگاه‌ها طبق قانون در قالب بند واو باید در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه شود.

پارسیان نژاد افزود: در استان بیش از دو هزار شهید داریم که تعدادیکهزارو ۸۲۸ پرونده شهید در اختیار بنیاد شهید استان است و از ما خدمات دریافت می‌کند.

وی ابراز داشت: هم اکنون تعداد یازده هزارو ۳۶۸ نفر جانباز داریم و درسال جاری تعداد یکهزارو ۱۱۴ جانباز به این آمار اضافه می‌شوند.

پارسیان بیان کرد: توجه به سلامت ایثارگران یکی از برنامه‌های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد است چرا که تعداد زیادی از ایثارگران دچار مشکلات ناشی از موج انفجار هستند و در بیمارستان ۴۰ تختخوابی سلمان بستری می‌شوند.

مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد یاداور شد: از برکات خوب سفر دولت سیزدهم به استان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یک دستگاه آمبولانس مجهز به بنیاد شهید استان است.

پارسیان از برگزاری منظم نشست‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان و مراکز شهرستان‌ها سخن گفت و افزود:  تعداد دیدارهای چه به چهره با خانواده جامعه ایثارگری در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۴۸۱ مورد و در سال ۱۴۰۱ به دوهزار ۳۹۰ مورد و در سال ۱۴۰۲ به دوهزار و ۳۵۸ مورد رسید.

وی گفت: همچنین در سال ۱۴۰۲ تعداد کمیسیون پزشکی ۴ برابر شده است.

مدیرکل بنیاد شهید استان به ساماندهی گلزار شهدا از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۱ مورد و در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۸ مورد و در سال ۱۴۰۲ هم تعداد ۴۸ مورد  ساماندهی شده اند.
پارسیان نژاد ابراز داشت: تا پایان امسال دیگر گلزار شهید ساماندهی نشده در استان نخواهیم داشت.
وی به اعتبارات مربوط به بازسازی و ساماندهی گلزار شهدا اشاره کردو افزود: امسال ۲۳ میلیارد تومان  مصوب شد و سال قبل هم ۲۳ میلیارد تومان مصوب داشتیم که سال ۱۴۰۰ به میزان ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و همچنین ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات کشوری داریم.
وی یکی دیگر از دستاوردهای خوب حوزه بنیاد شهید مربوط به اعتبارات مجتمع توانبخشی فرهنگی ورزشی بزرگ یاسوج است که ۱۰۰ میلیارد تومان برای آن گذاشته شده و از محل اعتبارات سفر است.
این مسئول ابراز داشت: ۳۵ میلیارد تومان هم از مرکز و سه و نیم میلیارد تومان هم از استان برای آن گذاشتند که رقم کلی آن ۱۳۸ میلیارد تومان است و فاز ورزشی آن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
پارسیان نژاد گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های ما سلامت جامعه ایثارگری است که پایش سلامت آنها در دستور کار قرار گرفته و این پایش برای والدین  دارای ۷۰ سال سن در منزل انجام می‌شود و همچنین حق پرستاری به افراد بالاتر از ۷۶ سال تعلق می‌گیرد.
وی به یک مورد قابل تقدیر از خدمت به والدین شهدا اشاره کرد و گفت: برای هشت نفر از والدین آنها آی سی یو در منزل در نظر گرفته شده است.
پارسیان نژاد افزود: اکنون تنها ۳۵ درصد از والدین شهدای استان کهکیلویه بویراحمد در قید حیات هستند و می‌بایست تا زنده‌اند به آنها خدمت شود.
وی افزود: اما یک مورد نگران کننده اینکه تعداد ۴۰۴ والدین شهدا در استان هستند که فرزندان شهید آنها مجرد بوده و مجموعاً حقوق پدر و مادر شهید به ۷ میلیون تومان هم نمی‌رسد و البته حقوق جانبازان کمتر از ۲۵ درصد هم چیزی حول و حوش ۵ میلیون تومان است.
پارسیان نژاد از موارد نگران کننده دیگر در زمینه اشتغال را بیکاری قریب به ۶۰۰۰ نفر از فرزندان جامعه ایثارگری استان دانست او گریزی هم به شیوه بکارگیری جامعه ایثارگری در ادارات زد که آنها می‌بایست در شرایط رقابتی با یکدیگر در آزمون شرکت کنند تا بتوانند از سهمیه ایثارگری خودشان استفاده کنند.
 
وی بیان کرد: در دولت سیزدهم بی‌عدالتی به مانند گذشته در حق فرزندان ایثارگر کمتر صورت می‌گیرد و سهمیه ۳۰ درصد اشتغال آنها در ادارات محقق می‌شود.
پارسیان نژاد به برگزاری کنگره ۲۰۰۰ شهید استان  در مهرماه امسال اشاره کرد و از سپاه فتح که با همه ظرفیت پای کار است تقدیر و تشکرکرد.
پارسیان نژاد از خانواده شهدا و ایثارگران خواست که اگر سند و مدرکی از جنگ دارند ارسال کنند که اصل آن دوباره برگردانده می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمع آوری مصاحبه از والدین شهدا و جانبازان در حال انجام است و تاکنون هزارو ۶۰۰ مصاحبه از خاطرات گردآوری شده است .
او به یک اقدام قابل تقدیر از سوی استاندار هم اشاره کرد که ۷ میلیارد تومان برای تعویض تصاویر شهدا در میادین و معابر و بلوارهای استان اختصاص داده شد.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار