مدیرکل شیلات اردبیل:

قوانین مخل کسب و کار مانع سرمایه گذاری بخش خصوصی است

اردبیل- مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: وجود قوانین مخل کسب و کار یکی از بزرگترین موانع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تولید و اشتغال محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۵۸۹۱۳۶
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰

قوانین مخل کسب و کار مانع سرمایه گذاری بخش خصوصی است

به گزارش خبرنگار بسیج از اردبیل ، محمد اله بخش شامگاه سه شنبه در جلسه تبیین شعار سال با حضور معاونین و جمعی از کارکنان اداره کل شیلات اردبیل اظهار کرد: تحقق شعار سال اولویت نخست برنامه های اداره کل شیلات در سال جاری است و محدودیتی برای حمایت از حوزه پرورش آبزیان برای توسعه و ورود سرمایه‌گذاران جدید وجود ندارد.

وی یکی از مهمترین اهداف اقتصادی در بحث سرمایه گذاری را ایجاد شرایط لازم به منظور افزایش تولید و رشد اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: بسترهای لازم برای حضور سرمایه گذاری در این حوزه فراهم شده است و باید از هر ظرفیتی که توسعه آبزی پروری را در استان به دنبال دارد، استفاده کنیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل به قوانین مخل کسب و کار اشاره کرد و گفت: وجود قوانین مخل کسب و کار یکی از بزرگترین موانع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تولید و اشتغال محسوب می‌شود که در دولت مردمی با برگزاری جلسات متعدد در کمیته های تسهیل رفع موانع تولید، حمایت های قضایی و شورای گفت و گو دولت با بخش خصوصی مشکلات مربوط پیگیری می‌شود تا سرمایه گذاران با دغدغه کم و آسایش خاطر بیشتر وارد حوزه سرمایه گذاری شوند.

اله‌بخش بیان کرد: مطالبه‌گری از دستگاه‌های متولی در بحث های مرتبط با صدور مجوزها، برنامه‌ریزی برای استفاده حداکثری از ظرفیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص در عرصه تولید، حمایت و شناسایی از طرح های پیشران و تحول آفرین و ارائه راهکارهای عملی و خلاقانه جهت افزایش تولید محصولات آبزی پروری، حمایت از واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در راستای برگشت مجدد به چرخه تولید و پشتیبانی و حمایت از تولیدکنندگان این صنعت مهمترین هدفگذاری شیلات اردبیل در سال جاری است.

وی تولید اداره کل شیلات در دوسال گذشته را یادآور شد و بیان کرد: تولید انواع ماهی در این استان در مقایسه با دو سال قبل در مجموع ۲۵ درصد افزایش داشته که امیدواریم امسال با توجه به منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری شاهد جهش قابل توجهی در حوزه تولید آبزیان باشیم.

اله بخش با اشاره به نقش اکوتوریسم در حوزه ارزآوری تصریح کرد: گردشگری شیلاتی می تواند از طریق افزایش فروش مستقیم ماهی به گردشگران، برگزاری جشنواره هایی با هدف افزایش آگاهی گردشگران از محصولات شیلاتی و صنایع دستی منطقه می تواند به افزایش میزان فروش ماهیان کمک کند.

وی اظهار کرد: ایجاد مناطقی برای صید تفریحی و در کنار آن برگزاری برنامه های تفریحی آبی و فراهم کردن عرضه ماهی با کیفیت علاوه بر جذب گردشگران و درآمد زایی فرصت مناسبی برای معرفی منطقه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار