بازرس کل کردستان گفت: ۱۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز به مساحت بیش از ۲ هزار مترمربع در روستا‌های حاشیه سنندج شناسایی شد.
کد خبر: ۹۵۸۸۴۳۱
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل بارزسی کردستان، عیسی هواسی روز شنبه اظهار کرد: این میزان ساخت و ساز غیرمجاز در بازدید سرزده از محلات و مناطق مختلف روستا‌های حاشیه شهر سنندج و وضعیت تغییر کاربری غیرمجاز مشخص شد.


وی افزود: ضمن کنترل سامانه CMS توسط بازرسان طی صورتجلسه، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سنندج ملزم به اقدام قانونی و برخورد قاطع با دست اندازان به منافع عمومی شد.

بازرس کل کردستان یادآور شد: اجرای دقیق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به منظور حفظ ظرفیت تولید و افزایش بهره وری کشاورزی یکی از اولویت‌های سازمان بازرسی در اعمال نظارت بر عملکرد دستگاه‌های متولی است.

هواسی ادامه داد: پدیده زمین خواری، تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز به معضلی جدی برای کشاورزی استان تبدیل شده است.

بازرس کل کردستان اضافه کرد: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی علاوه بر خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های طبیعی باعث مرگ تدریجی کشاورزی و تهدید جدی امنیت غذایی می‌شود.

وی گفت: همچنین در ابعاد اجتماعی نیز منجر به نابرابری درآمد روستاییان، گسترش تبعیض و بی عدالتی و کاهش اشتغال مولد و پایدار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات