خبرهای داغ:
سرهنگ نوروزی خبر داد

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی تفرجگاه‌ها در ملایر

همدان-جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از دستگیری ۶ نفر متهم در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی تفرجگاه‌ها در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۸۳۵۷
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳
اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی تفرجگاه‌ها در ملایر

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ غلامحسین نوروزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی تفرجگاه‌های شهرستان ملایر اظهار کرد: در راستای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و افراد مزاحم در پارک‌ها این طرح با تلاش مامورین در سطح تفرجگاه‌ها با هماهنگی دستگاه قضائی به اجرا در آمد.

وی افزود: در اجرای این طرح ماموران در بازرسی از تعدادی از واحد‌های صنفی تعداد ۱۰ عدد قلیان را جمع‌آوری و تذکرات لازم را به متصدیان مربوطه دادند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ملایر تصریح کرد: در این ماموریت همچنین تعداد سه نفر که بدون عذر موجه به صورت علنی اقدام به روزه‌خواری می‌کردند و یک نفر به علت نگهداری اقلام ممنوعه دستگیر شدند.

وی بیان کرد: ماموران در این طرح یک نفر مصرف کننده مواد مخدر را به همراه مقادیری مواد مخدر و همچنین یک نفر سارق که به دو فقره سرقت اعتراف کرد را دستگیر کردند.

نوروزی افزود: تعداد پنج دستگاه خودرو به علت تولید صدای نامتعارف و ایجاد آلودگی صوتی، نداشتن مدارک شناسایی، اعمال تغییر نامتعارف در وضعیت ظاهری و ایمنی خودروها، نصب غیرقانونی شیشه‌های دودی و دیگر مزاحمت‌های صورت گرفته توسط رانندگان توقیف و روانه پارکینگ و همچنین ۱۷ دستگاه خودرو دیگر اعمال قانون شدند.

وی با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضایی بیان کرد: طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها به صورت مستمر اجراء می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ملایر با اشاره به ضرورت توجه عموم مردم به ویژه صاحبان و متصدیان واحد‌های صنفی و اماکن عمومی برای رعایت و اجرای برخی موارد در راستای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان عنوان کرد: متصدیان هتل‌ها، مهمانپذیرها، رستوران‌های بین راهی، پایانه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن با اخذ مجوز از مراکز ذی ربط و ضمن رعایت شئون اسلامی و پوشاندن فضای خود (به نحوی که از بیرون قابل رویت نباشد) می‌توانند به مسافران خدمات ارائه کنند و فعالیت سایر اماکن پذیرایی فاقد مجوز ویژه ماه رمضان، از یک ساعت قبل از اذان مغرب (افطار) مجاز است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برابر مقررات و ضوابط با متخلفان برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: براساس احکام نورانی، مسافران و بیماران از روزه‌داری معاف هستند، اما لازم است تمام کسانی که دارای عذر شرعی هستند، از خوردن و آشامیدن در ملاء عام خودداری کنند و در صورت تظاهر به روزه‌خواری این اقدام، جرم مشهود تلقی و مستوجب برخورد قانونی خواهد بود.

نوروزی تصریح کرد: رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه اعم از عمومی و شخصی و مردم برای حضور در پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها، موظف به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان بوده و از هرگونه تظاهر به روزه‌خواری، ایجاد آلودگی صوتی و اعمال منافی شئونات اسلامی و اخلاقی اجتناب کنند.

وی بیان کرد: یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت بیش از پیش عفاف و حجاب و دوری از ناهنجار‌ها است؛ انتظار می‌رود همگان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات کرده و برای تقویت مراتب خویشتن‌داری، تحکیم پیوند ایمانی و گسترش ارزش‌های اخلاقی، هنجار‌های دینی به ویژه عفاف و حجاب در محیط‌های عمومی با دقت بیشتری از سوی همگان رعایت شود، بدیهی است، با معدود افرادی که احتمالا به نحو مشهودی هنجارشکنی کنند برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ملایر افزود: در زمان افطار و شب‌های قدر که حضور و تردد مردم تراکم بیشتری دارد فرماندهی انتظامی تلاش می‌کند با حضور نیرو‌های خود، رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقاء بخشد و البته همکاری مردم و روزه‌داران بسیار راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات