خبرهای داغ:
حسینی:

اقتصاد کشور نجات پیدا نمی‌کند مگر با کمک مردم/ ایجاد ۱۱۷ درصد اشتغال طی سال ۱۴۰۲ در همدان

همدان-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: امسال علاوه براینکه رویکرد اندیشه محور و کارشناسانه وجود دارد؛ به لحاظ علمی و جهانی تایید شده است که اقتصاد کشور نجات پیدا نمی‌کند مگر با کمک مردم.
کد خبر: ۹۵۸۸۱۵۷
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدمجتبی حسینی در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی حوزه اقتصادی که در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: شعار جهش رشد، چند مرحله‌ای تلقی می‌شود بنابراین این اتفاق با مشارکت مردم محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه دو دستور جلسه پیرامون تحقق شعار سال وجود دارد، افزود: جهش تولید اتفاق نمی‌افتد مگر با مشارکت مردم، در سالی که هدف و رویکرد تعیین شده باید مردم در حوزه اقتصادی مشارکت داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: یکی از اقدامات ما در ابتدای امر تشکیل ستاد شعار سال است، دوم پیشبرد برنامه‌ها توسط هر دستگاه و سوم جمع‌بندی برنامه‌ها و پیشنهادات تا ۲۰ فروردین ماه که نیاز است یک واحد یکپارچه، تمام برنامه‌های استان را جمع‌بندی و اجرا کند.

وی با بیان اینکه امروز باید تلاش و همت خود را چند برابر کنیم، ابراز کرد: در بخش جهش تولید مفاهیم و عباراتی مدنظر است؛ شناخت ظرفیت‌های تولید و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، بسترسازی خدمات و زیرساخت‌ها، صدور مجوزها و استعلام‌های ۱۸ گانه، که سامانه ملی ایران لند برای صدور مجوز و استعلام‌های ۱۸ گانه تهیه شده و همه باید به این امر کمک کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه در تامین مواد اولیه، اگر می‌خواهیم جهش تولید اتفاق بیفتد باید به دستگاه‌هایی که در تولید دخیل هستند کمک کنیم و نباید واحدهای تولید منتظر باشند، عنوان کرد: در حوزه صادرات محصولات، بخش خصوصی ما درگیر بروکراسی ضدونقیض هستند که گمرک، اتاق بازرگانی و صمت می‌توانند کمک کنند تا صادرات ما افزایش یابد.

وی گفت: در بحث رفع موانع تولید و احیاء واحدهای راکد امروز تعداد واحدهای احیاء شده قابل قبول است و می‌تواند بیشتر هم باشد؛ انتظار ما این است در سال جدید با رویکرد استانی و شعار سال یک خلاقیت و رویکرد جدید و هم‌افزایی در کارها باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه با معرفی ظرفیت‌های قابل واگذاری به مردم توسط دستگاه‌ها می‌توانیم برنامه جامعی برای مشارکت در امور اقتصادی در اختیار مردم قرار دهیم، خاطرنشان کرد: نحوه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در برنامه‌ها، حمایت‌ها و مشوق‌ها باید در برنامه‌ها باشد و دیگری بهبود فضای کسب و کار است که باید با سال قبل متفاوت باشد.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه نمی‌پذیریم کسی در لایه‌های سازمانی مشکلی ایجاد کند، گفت: نکته بسیار مهم این است که امسال برای مشارکت مردم و تکریم ارباب رجوع چه کاری می‌توانیم انجام دهیم که رضایتمندی افزایش یابد.

حسینی با اشاره به برنامه‌ریزی استان گفت: یک برنامه کلی برای شعار سال تعیین کردیم و تا پایان فروردین ماه برنامه جامع تحقق شعار سال استان را در اختیار دستگاه‌ها و کشور قرار می‌دهیم و پایان هر فصل ارزیابی هر دستگاه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: امسال علاوه براینکه رویکرد اندیشه محور و کارشناسانه وجود دارد؛ به لحاظ علمی و جهانی تایید شده است که اقتصاد کشور نجات پیدا نمی‌کند مگر با کمک مردم، بنابراین نقش اداره کل تعاون به مراتب بیشتر از سایر دستگاه‌ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه باید قبل از اینکه وارد شویم، در بخش‌های مختلف اقتصاد عارضه‌یابی کنیم، عنوان کرد: حوزه معدن از مهم‌ترین قسمت‌ها است که از سوی رهبری نیز برای معرفی معدن‌ها و شفاف‌سازی آنها تأکید شده است.

وی گفت: امسال ۹ مسئله اساسی استان را احصاء کردیم و به ۹ دانشگاه استان دادیم تا مسئله‌یابی کنند و برای دستگاه‌ها طرح تعیین کنند.

حسینی بیان کرد: ۱۱۷ درصد در سال ۱۴۰۲ اشتغال ایجاد شده است اما باز تعداد بیکاران افزایش یافته است، باید در این زمینه شفاف‌سازی کنیم و امسال اشتغال را روی فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها ببریم.

وی با اشاره به اینکه انتظار ما این است که پاسخ‌دهی به موقع در مکاتبات استان، لزوم تشکیل جلسات، منطبق با آئین نامه‌ها داشته باشید، ابراز کرد: دستگاه‌ها برای بهبود فضای کسب و کار عوامل مخل را به اداره کل اقتصاد و دارایی معرفی کنند تا مردم تغییر در دستگاه‌ها را ببینند چراکه یکایک دستگاه‌ها در به حرکت درآوردن ماشین اقتصاد استان دخیل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات