امام‌جمعه بخش مرکزی یزد گفت: برخی از مدل‌های اقتصادی که برای مشارکت مردمی ایجاد شده ناکارآمد بوده و به همین دلیل برای اجرایی‌شدن شعار سال باید هیئت‌های اندیشه‌ورزی یزد مدل‌های جدیدی را شناسایی و معرفی کنند.
کد خبر: ۹۵۸۷۹۲۳
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی صبح امروز در دیدار با فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه خداوند را به‌واسطه دارابودن جوانانی مسئولیت‌پذیر و شجاع سپاه پاسداران شکرگزار هستیم، اظهار داشت: مردم یزد سال گذشته خوشبختانه سالی بسیار خوب در امنیت کامل پشت سر گذاشتند و سال جاری نیز با همین شرایط آغاز شده است.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری افزود: این شعار در زمینه جهش تولید و مشارکت مردمی آن باتوجه‌به امکانات و ظرفیت‌هایی که داریم کاملاً قابلیت اجرایی‌شدن دارد.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با تأکید بر اینکه متأسفانه از ابتدای انقلاب تاکنون مدل مشارکت مردمی را در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی یا نداشته‌ایم یا به‌صورت محدود بوده که نتوانسته به بخش‌های دیگر گسترش یابد، تصریح کرد: مدل مشارکت اقتصادی که مقام معظم رهبری بر روی آن تأکید دارند اگر به‌صورت واقعی اجرا شود گرایش مردم به سمت انقلاب تا حدودی افزایش می‌یابد.



مدرسی با اشاره به اینکه یکی از وظایف هیئت‌های اندیشه‌ورز بسیج در سال جاری باید تأمل و هم‌اندیشی در این زمینه باشد تصریح کرد: باید به سمت اجرای مدل‌های خاص دیگری با کارایی بالاتر برویم؛ زیرا متأسفانه برخی از مدل‌های اقتصادی که در کشور اجرا شده مثل بورس و بانک‌های خصوصی نتوانسته موفق عمل کند و حتی متأسفانه به اعتماد عمومی مردم نیز خدشه وارد کرده و این در شرایطی است که باید از جنبه اسلامی، این انقلاب برای مشارکت مردم در اقتصاد مدل داشته باشد.



امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در ادامه با اشاره به اینکه باید خواص در میان مردم اعتمادسازی کنند و به مردم نشان دهند که منافع مردم برای آن‌ها بر هر موضوع دیگری اولویت دارد خاطرنشان کرد: انتخابات بر خلاف تصور بسیاری از مسئولان خوب رقم خورد؛ ولی در این زمینه باید یک تحقیق انجام داد و مشخص شود که کدام روستا‌ها و مناطق استان مشارکت بالا یا پائین داشته‌اند و در این زمینه باید نقش نهاد‌های فرهنگی مشخص شود که آیا مؤثر بوده‌اند یا خیر و نقاط مشکل در مجموعه‌های فرهنگی شناسایی شود.



مدرسی افزود: باید جایگاه تربیتی و شبکه‌های تربیتی و اثرگذاری آن‌ها در جامعه کاملاً مشخص شود و اگر کوتاهی و انحرافی بوده است بررسی و این مشکلات به‌صورت دقیق مشخص شود تا انشا الله خیر و برکات این جمع‌ها در جامعه اثرگذار شود.

ارسال نظرات