رئیس تعلیم و تربیت سازمان بسیج:

تقوا و پاکیزگی فلسفه روزه است

تبریزـ رئیس تعلیم و تربیت سازمان بسیج، ضمن اشاره به برگزاری جشن روزه اولی‌ها در ماه رمضان در سطح کشور تقوا و پاکیزگی را فلسفه روزه عنوان کرد.
کد خبر: ۹۵۸۷۷۱۸
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،حجت الاسلام احسان رضایی در جشن بزرگ روزه اولی های روستای سیلاب از توابع آذرشهر،  گفت: روزه باعث تقویت بعد الهی و معنوی انسان می شود تا انسان فراموش نکند که موجودی فراتر از سایر موجودات و اشرف مخلوقات است.  

وی یکی از راه های تقویت اراده را به تاخیر انداختن چیزهایی که نفس و دل انسان طلب می کند عنوان و بیان داشت: به تعویق انداختن چیزهای بی ربط واقعا می تواند به شما کمک کند تا بر چیزهای منفی مثل عادت های بد و حرف های بیهوده غلبه کنید و  به تدریج تصمیم و اراده خود را قوی تر کنید و روزه تمرین انتخاب صحیح است .

حجت الاسلام رضایی در توصیه ای به والدین دانش آموزان روزه اولی، که در جهت تامین وسایل زندگی و رفاه کودکان خود تلاش می کنند گفت: بزرگترین و ماندگارتر از حیات مادی، حیات معنوی و بعد روحانی فرزندان است که نقش خانواده، مدرسه و اجتماع در شکل گیری معنویت در فرزندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

وی با اشاره به اینکه آسایش و رفاه همیشه آرامش نمی آورد خاطر نشان کرد:  طبق آیه 124 سوره طه، درد بزرگ بشر، برخورداری از آرامش است یعنی هر کس از خدا روی برگرداند زندگی او تنگ خواهد شد و ذکر و یاد خدا به آدمی قوّت قلب و آرامش روحی می بخشد.

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج در پایان بر اهمیت و ضرورت تلاش پدر و مادران در تربیت فرزندان از نظر اسلام تاکید کرد و گفت:  والدین باید تلاش خود را برای دین آموزی و متدین بارآوردن کودکان بیشتر کنند چرا که ثواب آن برای والدین غیرقابل محاسبه است.

تقوا و پاکیزگی فلسفه روزه است

سرود روزه اولی ها توسط دختران و سرود وقت اذان توسط پسران روزه اولی اجرا شد و در پایان، همه روزه اولی های دختر و پسر و حاضرینی که نامشان مزین به نام امام حسن(ع) بود تجلیل شدند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها