مسئول مرکز مشاوره اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از اجرای طرح غربالگری با هدف ارزیابی وضعیت روانشناختی دانش‌آموزان و شناسایی دانش‌آموزان نیازمند دریافت خدمات راهنمایی و مشاوره ای در سطح مدارس ابتدایی استان در چارچوب طرح ملی نماد خبرداد.
کد خبر: ۹۵۸۷۶۹۸
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، علی پورروستا با تبریک حلول سال نو گفت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر تلاش سازمان یافته علمی و فراقوه‌ای، طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در اموزش و پرورش در حال اجرا می باشد.

وی افزود: در این طرح پنج اقدام علمی اساسی شامل غربالگری، تشخیص، آموزش، توانمندسازی ، مداخله و درمان به منظور پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی و روانی صورت می گیرد.

پورروستا با بیان اینکه غربالگری با هدف ارزیابی وضعیت روانشناختی دانش‌آموزان و شناسایی دانش‌آموزان نیازمند دریافت خدمات راهنمایی و مشاوره ای در سطح مدارس متوسطه اول و دوم( پایه های هفتم و هشتم و دهم) در ماههای قبلی انجام گرفته است بیان کرد: این طرح هم اکنون برای مدارس ابتدایی (پایه های اول،سوم و پنجم ابتدایی) در حال اجرا می باشد.

وی افزود: مدیران مدارس با همکاری آموزگاران پایه های ذکر شده و مشاوران مدارس تا ۱۵ فروردین فرصت دارند غربالگری را انجام دهند که این مهلت زمانی برای تکمیل غربالگری قابل تمدید نمی باشد.

مسئول مرکز مشاوره اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: با توجه به اهمیت ویژه شناسایی و تشخیص به موقع آسیب های اجتماعی و روانشناختی دانش اموزان جهت مداخله سریع و به موقع و کمکی که غربالگری می تواند به اولیا و آموزش و پرورش در شناسایی دانش‌آموزان دارای علائم اضطراب، افسردگی و خشونت و رفتارهای پرخطر نماید لازم است غربالگری با دقت و جدیت تمام توسط مدیران مدارس مورد پیگیری قرار گیرد تا چنانچه دانش آموزی در معرض خطر و در شرایط فوریت روانی اجتماعی است به موقع مورد توجه قرار گرفته و جهت انجام مداخله و درمان تخصصی به مراکز مشاوره و درمانگران ارجاع داده می‌شود.

پور روستا در پایان گفت: غربالگری از طریق سامانه my.medu.ir انجام می گیرد که ابتدا مدیر مدرسه در سامانه مذکور اجازه دسترسی برای آموزگار پایه مربوطه صادر می کند سپس آموزگار محترم با مای مدیوی شخصی خویش وارد سامانه شده و برای تمامی دانش آموزان خویش پرسشنامه غربالگری رو تکمیل می نماید.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار