مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: چنانچه مساجد را از لحاظ کیفی و کمی آباد کنیم بخش زیادی از معضلات و مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی قابل حل خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۸۷۴۰۳
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در دیدار نوروزی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به لزوم توجه به آبادی و رونق مساجد گفت: چنانچه مساجد را از لحاظ کیفی و کمی آباد کنیم بخش زیادی از معضلات، مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی با این مساجد قوی، نیرومند، بابرنامه و فعال قابل خواهد بود.

وی ادامه داد: مسجد باید کانونی باشد که بتواند پیرامون خود را در همه ابعاد از زدودن فقر تا حل آسیب‌های اجتماعی راهبری کند و کار اصلی روحانیت هم همین است و با کمک مردم باید این فعالیت‌ها انجام گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: نگاه مسجد محوری و تعامل با مسجد باید وجود داشته باشد و هر چه این نگاه تقویت شود در حل مشکلات گره‌گشا است و رویکرد رابطه فعال و قوی با مسجد و با محوریت امام جماعت باید بیش از بیش وجود داشته باشد و انتظار داریم استان یزد در این امر سرآمد بشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز با نسل جدیدی مواجه هستیم که به دلیل شرایط امروزی، فضای مجازی و تحولات رخ داده و جنگ ترکیبی که علیه این نسل در حال اجراست مختصات و ویژگی‌هایی خاص خود را دارند و تعامل با این نسل، درک مسائل آن‌ها، پاسخگویی به پرسش‌های آن‌ها و گشودن عقده‌های فکری آن‌ها ضروری است که بسیج، روحانیت و دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه مسئولیت دارند.

اعرافی اضافه کرد: ارزش نوجوان و جوان خوب امروزی از نوجوان و جوان دوره‌های دفاع مقدس و انقلاب بالاتر است چرا که نسل آن‌دوره، در معرض شبهات، پرسش‌ها، آسیب‌ها و طوفان‌های سهمگین در مسائل اجتماعی، سیاسی و ... قرار نداشت، اما نسل امروز هر لحظه با مسائل مختلف بمباران می‌شود.

وی تصریح کرد: اولویت اول ما این است این نسل را بشناسیم، راه گفتگو با آن‌ها را تشخیص دهیم و شیوه اثرگذاری فکری، اعتقادی و... بر آن‌ها را بشناسیم که خود جهادی بزرگ است.

وی ادامه داد: یا توجه به اینکه بسیج و پایگاه‌های بسیج با مردم به صورت مستقیم در ارتباط هستند وظیفه‌ای مهم در زمینه نسل امروزی دارد و تا حد ممکن هم به وظیفه خود عمل کردند، اولویت آن‌ها نوجوانان و جوانان امروز و حل مشکل اعتقادی، فکری و اخلاقی آن‌ها باید باشد.

وی با اشاره به اهمیت احیای برنامه‌های قرآنی و معنوی در جامعه گفت: احیای برنامه معنوی و فرهنگی خانگی و محلی هسته‌هایی هستند که می‌توانند روی کل جامعه اثر بگذارند که بسیج به این موضوع توجه دارد و باید برنامه‌های خود را در این زمینه روزافزون کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: حضور سپاه در حل مسائل کلان اجتماعی اعتمادساز است و گره‌گشایی مسائل توسط سپاه از افتخارات آن است که بُعد حل مشکلات روز به روز باید در بسیج و سپاه تقویت شود.

وی افزود: از نکات مهم در درون بسیج کادرسازی هسته‌های اصلی خود از لحاظ معرفتی، بنیان‌های فکری، اخلاقی و خانوادگی است چرا که اگر صلابت فکری، عبادی و استحکام پایه‌های درونی سپاه و بسیج آسیب ببیند زیان بزرگی هم به سپاه و هم به جامعه وارد خواهد شد.

اعرافی ادامه داد: باید تلاش کنیم این پایه‌های درونی سپاه و بسیج از لحاظ معرفتی و اخلاقی استوار و نیرومند باشد که نیاز به سرمایه‌گذاری و وجود افرادی است که بتوانند تحول ایجاد کنند و این پایه‌ها را تقویت کنند.

ارسال نظرات