مقدمات ثبت جهانی روستای " بیشه" خرم آباد انجام شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: مقدمات ثبت جهانی روستای " بیشه" شهرستان خرم آباد با اقدام همگانی و همراهی همه دستگاه ها انجام شده است.
کد خبر: ۹۵۸۷۳۲۲
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، عطا حسن پور روز شنبه در جلسه رفع موانع ثبت جهانی روستای بیشه افزود: ثبت جهانی این روستا همچنان نیازمند تلاش و مساعدت همه دستگاه ها و همکاری بین بخشی است تا با رفع مشکلات و موانع پیش رو در سه ماه آینده، زمینه این مهم را فراهم کنیم.

 

وی اضافه کرد: مقدمات ثبت جهانی این روستا از سال گذشته شروع شد و از بین ۲۰۰ روستای کشور هشت مورد برای ثبت جهانی انتخاب شده اند.

 

حسن پور با اشاره به نشست مشترک معاونت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و فرمانداری خرم آباد در راستای ثبت جهانی روستای بیشه اظهار داشت: باید شرایط لازم برای ثبت جهانی این روستا فراهم شود که در این راستا پایداری زیست‌محیطی، اقتصادی و اجتماعی، شاخص‌های بهداشتی و امنیت، داشتن جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی، توسعه و یکپارچگی زنجیره ارزش از ملزومات است.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در ادامه گفت: رویداد « رود و ریل»۳۰ فروردین جاری با حضور دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی برای اولین بار در ایران با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در روستای بیشه برگزار می‌شود.

 

حسن پور افزود: دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان خرم آباد نیز می بایست اقدامات انجام‌شده برای روستای بیشه را توسط رسانه‌ها منعکس کنند تا در پرونده ثبت جهانی قرار گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار