بدون اعتبار ادامه راه‌آهن امکان ندارد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه بدون تخصیص اعتبار ادامه پروژه راه‌آهن امکان ندارد، گفت: قصور و بی‌تدبیری در پروژه قابل‌پذیرش نیست، کام مردم را در سال نو تلخ کردید.
کد خبر: ۹۵۸۷۱۷۹
|
۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز سوم فروردین ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به شعار سال توسط مقام معظم رهبری به‌عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، بیان کرد: این شعارها مخصوص یک سال نیست بلکه باید با تلاش مسئولان، فعالان اقتصادی، بهره‌گیری از نیروهای جوان و شرکت‌های دانش‌بنیان، بهره‌گیری از امکانات طبیعی که در کشور و استان وجود دارد، تحقق این شعارها را مشاهده کنیم.

 

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم با تلاش رئیس‌جمهور، به صورت جهادی فعالیت دارد تا از مشکلات مردم کاسته شود، افزود: مطالبه مردم استان ابر پروژه راه‌آهن است که کلنگ آن، سال ۹۰ به زمین زده شد ولی به علت نبود اعتبارات تعطیل شد، این خط راه‌آهن جزو طرح‌هایی است که ۳۰ درصد آن تونل است و در نوع خود کم‌نظیر بوده و جزو اولویت‌های کار دولت سیزدهم قرار دارد. 

 

امام جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: از دو ماه پیش مطلع شدیم که فعالیت در این پروژه به‌کندی پیش می‌رود و معاون رئیس‌جمهور دهم بهمن ماه در سفر به استان از این طرح دیدن کردند ولی این دیدارها نتوانست مشکل این طرح ملی را برطرف کند؛ قرارگاه خاتم‌الانبیاء مجری این پروژه است که طلب‌های زیادی دارد و بدون تخصیص اعتبار ادامه این طرح امکان ندارد.

 

شاهرخی یادآور شد: در سفر اول ریاست جمهوری به لرستان چهار مؤلفه را بیان کردیم که با تحقق این مؤلفه‌ها لرستان به تحول همراه با جهش خواهد رسید و انتظار ما این بود که ۵۰ درصد مصوبات سفر دوم هم اجرایی شود و امروز در آغاز سفر سوم باشیم، این درحالیست که ۲۶ ماه از سفر اول ریاست جمهوری به استان می‌گذرد و ما همچنان در باب سه طرح اصلی راه‌آهن، سد معشوره و سه بیمارستان استان مشکل اعتباری مواجه هستیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: باوجود کارهای زیادی که در استان پس از پیروزی انقلاب صورت گرفته اما استان با عقب‌ماندگی‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و ضرورت دارد مرکزنشینان به استان اهتمام ویژه‌تری داشته باشند.

 

وی با انتقاد از اینکه متاسفانه برخی از ماشین‌آلات این طرح به استان دیگری منتقل شد و خطر اتمام کار و تسویه‌حساب برای جمعی رقم بخورد این پاداش خوبی به این مردم نیست و این اتفاق به خاطر بی‌تدبیری، تعلل و هر چیزی قابل پذیرش نیست، خاطرنشان کرد: این اتفاق کام مردم را در سال نو تلخ کرده و بنابراین هر سازمانی در این جهت قصوری کرده باید این را جبران کند، این طرح قرار بود ظرف سه سال به اتمام برسد و دو سال گذشته اما هنوز در این وضعیت هستیم و در این راستا با چند مقام کشوری تماس گرفتم و اظهار بی‌اطلاعی کردند.

 

امام جمعه خرم‌آباد با باین اینکه مردم باشعور و شور ما می‌دانند که این‌گونه رویدادها در قرارگاه فرهنگی، انقلابی، سیاسی و دینی نماز جمعه باید پیگیری شود و نباید زمینه شادی دشمن فراهم شود و گاهی کاستی‌هایی در برخی از استان‌ها سبب شادی دشمن می‌شود ولی استان ما که به فرموده مقام معظم رهبری «کانون تدین و انقلابی‌گری است» اجازه داده نمی‌شود که این کاستی‌ها دشمن را شاد کند.

 

شاهرخی عنوان کرد: پیگیری‌هایی در این راستا صورت گرفته که در روزهای آینده نشستی در مرکز جهت رفع این مشکل صورت گیرد و دستور ریاست جمهوری در تشکیل جلسه‌ای می‌تواند ابر پروژه راه‌آهن را از این وضعیت خارج کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار