خبرهای داغ:

زندگی نامه شهید جانعلی دشتیانی از روستای امام زاده عبدالله از شهرستان صیدون

شهید دشتیانی برای حضور در جبهه لحظه شماری میکرد و آرام و قرار نداشت ، على رغم سن و سال کم نسبت به هم سالانش جلوتر بود.
کد خبر: ۹۵۸۷۰۴۷
|
۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج باغملک: شهید جانعلی دشتیانی در یک خانواده دوستدار اهل بیت دیده به جهان گشود ، او پس از گذراندن دوران طفولیت در سن شش سالگی وارد دبستان شد و با موفقیت تحصیلات دوران ابتدایی را به پایان برد و از همان دوران کودکی علاقه خاصی به مسائل عبادی داشت و بیشتر اوقات نماز خود را در کنار ضریح امام زاده عبدالله (س) میخواند و سپس به دعا و سجده های طولانی مشغول میگشت.

او که پرورش یافته مکتب حسینی بود زندگی خود را زیر سایه امام زاده عبدالله (س) با شور اشتیاق سپری نمود و در اسرع وقت جذب بسیج شد و آموزش های لازم را دید و مشتاق جان فشانی در راه خدا به فرمان امام خمینی (س) بود.

شهید دشتیانی برای حضور در جبهه لحظه شماری میکرد و آرام و قرار نداشت ، على رغم سن و سال کم نسبت به هم سالانش جلوتر بود ، روح لطیف و با صداقتی داشت و در برابر انقلاب و دفاع از آن احساس مسئولیت می کرد و دوست داشت در این راستا منشاء خدمت شود.

با تلاش بالاخره موفق شد با سایر هم سالانش در قالب کاروان رزمندگان اسلام از منطقه صیدون راهی جبهه های جنگ شود و به فداکاری و جانفشانی پرداخت و در عرصه های سختـ جبهه از شجاعت و شهامت بهره مند بود ، نماز شب می خواند و سرانجام این دلاور خستگی ناپذیر در تاریخ ١٣۶۵/۱۲/۲۵ در محل پادگان دوکوهه اندیمشک به درجه رفیع شهادت نائل شد.

پیکر مطهر این بسیجی شهید را به صیدون منتقل کردند که در یک تشییع با شکوه به زادگاهش منتقل شود که به دلیل نبود جاده مناسب پیکر مطهرش با بالگرد به روستای زادگاهش امام زاده عبدالله (س) انتقال یافت تا در جوار بارگاه ملکوتی و نورانی حضرت امام زاده عبدالله به خاک سپرده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار