خبرهای داغ:

هوای ۳ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی

براساس داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای ۳ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.
کد خبر: ۹۵۸۶۹۲۰
|
۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۰ صبح امروز، چهارشنبه یکم فروردین ماه ۱۴۰۳ و اولین روز از فصل بهار، براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوای شهر‌های ماهشهر، هندیجان و خرمشهر با شاخص بالای ۱۰۰ در وضعیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.


وضعیت هوا در شهر‌های آبادان، اندیمشک، اهواز، بهبهان، دزفول، سوسنگرد، شادگان، شوش، شوشتر، کارون، گتوند و مسجدسلیمان با شاخص زیر ۱۰۰ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت قابل قبول قرار گرفت.

امسال هوای اهواز و برخی شهر‌های استان در وضعیت ناسالم قرار داشته است. هر چند آخرین بارندگی‌ها موجب شد تا برای یک روز هوای اهواز و برخی شهر‌ها از آلاینده‌ها پاک شود، اما با گذشت چند روز پس از باران، آلودگی هوا بار دیگر برخی شهر‌های استان را درگیر کرده است.

براساس این گزارش وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و... موجب شده تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار