خبرهای داغ:

انعقاد تفاهم نامه ارتقای مهارت و توانمندسازی زنان شاغل در اداره‌های خوزستان

تفاهم نامه ارتقای سطح آگاهی، مهارت و توانمندسازی زنان شاغل در اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی خوزستان میان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، بهداشت خوزستان و امور بانوان و خانواده استانداری منعقد شد.
کد خبر: ۹۵۸۶۷۱۴
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: گذار جمعیتی و اپیدمیولوژیک نیاز‌های سلامت را تغییر داده و پاسخگویی به این نیاز‌های در حال تغییر به یکی از چالش‌های مهم نظام سلامت در همه جوامع تبدیل شده است.

 

 

 

دکتر پژمان بختیاری نیا با بیان اینکه زنان محور سلامت خانواده هستند و مرگ ومیر و ناتوانی آنها همه ابعاد سلامت خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: خطرات تهدید کننده سلامتی این گروه بر سلامت سایر گروه‌های سنی در خانواده نیز موثر است.

 

 

وی ادامه داد: زنان به علت فعالیت بدنی ناکافی و زندگی بدون تحرک در معرض خطر بسیاری از بیماری‌ها هستند، عوامل خطر و زمینه‌ای مانند؛ سرطان پستان، دیابت، فشار خون و چاقی و مرگ ناشی از آنها در زنان نیازمند توجه ویژه است و تغذیه صحیح و فعالیت جسمانی تاثیر به سزایی در پیشگیری از این بیماری‌ها دارد.

 

 

 

دکتر بختیاری نیا اضافه کرد: بیماری‌های اعصاب و روان (بخصوص افسردگی)، بیماری‌های اسکلتی عضلانی (به ویژه پوکی استخوان، کمردرد و آرتروز)، کم خونی و یائسگی، همچنین مشکلات سلامت جنسی و باروری و سرطان‌های زنان مهمترین بار بیماری‌ها را شامل می‌شوند.

 

 

 

وی می‌گوید: این تفاهم نامه باهدف کاهش بار بیماری‌ها، معلولیت‌ها، کاهش مرگ‌های زودرس و ارتقا سطح سلامت زنان از طریق ارتقا دانش سلامت زنان است و از آنجا که سلامت یک مقوله بین بخشی بوده و استفاده از ظرفیت سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها در دستیابی به اهداف سلامت بسیاراثر گذار است، این تفاهم نامه به منظور استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات استانداری خوزستان باهدف ارتقاء سطح آگاهی، مهارت و توانمندسازی این گروه هدف مهم، تنظیم شد.

 

 

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه در تاریخ ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ به امضاء رسید، افزود: ارتقای دانش سلامت در زنان شاغل در ادارات و توانمند سازی و ارتقاء مهارت زنان در مدیریت خانواده در حیطه سلامت از مهمترین اهداف این تفاهم نامه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار