مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: در سال جاری مجوز ۱۴ کنسرت موسیقی پاپ و سنتی با حضور ۵۳۰۰ مخاطب در استان برگزار شده است.
کد خبر: ۹۵۸۶۷۰۵
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی هوشمند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، روز یکشنبه ۲۷ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و آئین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای افق روشن، گفت: مجوز ۱۴ کنسرت موسیقی پاپ و سنتی طی سال جاری در استان صادر شده است که این کنسرت‌ها با اجرای ۱۱۲ هنرمند و حضور ۵ هزار و ۳۰۰ مخاطب در استان برگزار شده است.

وی افزود: اجرای عمومی ۱۰ گروه نمایشی، ۱۵۰ سانس نمایش صحنه‌ای با ۳ هزار مخاطب از دیگر برنامه‌ها بوده است و متناسب با نیاز مخاطبان در مناطق مختلف استان اجرا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، ادامه داد: امسال در مجموع ۴۱ هزار جلد کتاب به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در قالب ۳۰۰ عنوان چاپ شده است که از این تعداد ۲۵ عنوان کتاب با موضوع کودک و نوجوان بوده که همگی بین مدارس، مساجد، کانون‌های مساجد، انجمن‌های ادبی، پیرایشگاه‌ها، مطبوعات و کتابخانه شخصی توزیع شده است.

هوشمند خاطرنشان کرد: امسال ۴۰۰ برنامه فرهنگی، هنری و مذهبی با موضوع قرآن و عترت برگزار شده است.

وی تصریح کرد: ۱۲۰ دانش‌آموز در ۲ هنرستان هنرهای زیبای دختران و پسران در رشته‌های نمایش، نقاشی، موسیقی و سینما تحصیل می‌کنند و امسال ۱۰ نفر آن‌ها در کنکور سراسری در رشته‌های نمایش و موسیقی در مراکز آموزش عالی کشور پذیرفته شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اضافه کرد: ۱۴۱ رسانه در استان فعال هستند که از این تعداد ۳۲ مورد چاپی، ۶۸ مورد برخط و ۴۱ مورد نیز غیربرخط است و در سال جاری نیز ۶۲ مجوز سرپرستی روزنامه سراسری در استان صادر شد و در حال حاضر ۱۵۰ سرپرستی روزنامه سراسری در استان فعالیت دارد و همچنین ۷ مجوز سایر رسانه‌ها شامل هفته‌نامه، فصل‌نامه و پایگاه خبری نیز امسال مجوز گرفته‌اند. 

همچنین در ادامه این نشست آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره افق روشن در بخش‌های مختلف اعلام شدند. 

در بخش تولید محتوا با موضوع انتخابات رتبه اول به جناب آقای رمضان نوری برای اثر شور رای اولی‌های ایلام برای تعیین سرنوشت، رتبه دوم به سرکار خانم فرشته محمد قاسمی برای اثر با عدم مشارکت در انتخابات تغییر حاصل نمی‌شود و رتبه سوم به خانم مریم چراغیان برای اثر رای من رای به اخلاق تعلق گرفت.

در بخش تولید محتوا با موضوع خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و عملکرد دولت مردمی رتبه اول به سرکار خانم سید زهرا موسوی برای اثر ایلام چهره دگرگون شده از محرومیت تا گام‌های بزرگ برای توسعه رتبه دوم جناب آقای طالب قلیچی برای اثر روزی خاص برای بیماران خاص و خداحافظی ایلامی‌ها با پارکینگ شهرداری کرمانشاه و رتبه سوم به جناب آقای امین دانیالی برای اثر تونل کبیرکوه دریچه امید از دل کوه سرسخت کبیرکوه تعلق گرفت. 

در بخش تولید محتوا با موضوع مقاومت فلسطین و غزه هیچ اثری حائز رتبه اول شناخته نشد، رتبه دوم به جناب آقای سید حرمت الله موسوی مقدم برای اثر جنایت در غزه و حمایت در آمریکا و رتبه سوم به سرکار خانم مریم بالوی فیلی برای اثر داغ شقایق‌های تنها تعلق گرفت.

در بخش تیتر نیز از میان کل آثار رتبه اول به سرکار خانم آزاده خرم برای تیتر من هستم، رتبه دوم برای سرکار خانم مریم بالوی فیلی برای تیتر یک انتخاب تا قله و رتبه سوم به جناب آقای رحمان جابری برای تیتر تب و تاب انتخابات در لحظه‌های ناب تعلق گرفت.

 

ارسال نظرات