زنجان-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان با بیان اینکه مالک اشتر تابع ولی و امام خود بود،گفت:ولایت فقیه یعنی ولایت دین و اسلام و این سلسله مراتب مدیریت الهی و معنوی را شکل می دهد.
کد خبر: ۹۵۸۶۲۳۶
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

مهمترین ویژگی مالک اشتر تابعیت از ولی و رهبر خود بود

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛حجت الاسلام حسن بیگدلی در سیزدهمین جشنواره مالک اشتر سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان اظهار کرد:مالک اشتر از یاران باوفای امیرالمؤمنین (ع) بودبه طوری که رابطه دوستی او با مولای متقیان آن قدر زیاد بود که امام علی (علیه السلام) پس از مرگ وی فرمود: «خداوند مالک را رحمت کند، او برای من همان گونه بود که من برای رسول خدا (صلی الله علیه وآله)بودم.»

 

وی تصریح کرد:این مهم نشان‌دهنده ی ارزش و جایگاه مالک اشتر نزد حضرت علی(ع)است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان با اشاره به علت نامگذاری این جشنواره به نام مالک اشتر افزود: هرکسی در هر موقعیت شغلی و جایگاهی که هست می‌بایست خصوصیت مالک اشتر نظیر تبعیت پذیری ،مجاهدت، بصیرت و.. را داشته باشد.

 

حجت الاسلام بیگدلی بااشاره به اینکه امام علی(ع) مالک را بسیار دوست داشتند و دیدگاه‌هایش را محترم می‌شمرند،خاطرنشان کرد:

 

وقتی خبر شهادت مالک به کوفه رسید، حضرت بسیار اندوهناک شدند و گفتند: " مالک، چه مالکی! اگر کوه می‌بود، کوه عظیمی بود؛ اگر سنگ بود، سنگ سخت بود. آری، به خدا سوگند ای مالک! مرگ تو بسیاری را لرزانید و بسیاری را خوش‌دل کرد. گریندگان باید بر چونان تویی بگریند. أین مثلُ مالک؟ آیا مردی چونان مالک هرگز توان یافت؟"

 

وی با بیان اینکه مالک اشتر تابع ولی و امام خود بود،گفت:ولایت فقیه یعنی ولایت دین و اسلام و این سلسله مراتب مدیریت الهی و معنوی را شکل می دهد.

 

این مسئول در ادامه با بیان اینکه تمام مدیریت ها در ذیل مدیریت خدا تحقق پیدا میکند ،تصریح کرد: نگاه جشنواره مالک اشتر نیز بر این عقیده و نظر استوار است.

 

حجت الاسلام بیگدلی در پایان با بیان اینکه مدیران انقلابی و جهادی باید راه مالک اشتر را در پیش گرفته و خصوصیات وی را الگوی خود قرار دهند،یادآور شد:چرا که طبق فرموده رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در قله هستیم  و امروز روز خسته شدن و ناامیدی نیست.

 

 

ارسال نظرات