فرمانده سپاه قدس گیلان

رکن اصلی مبانی اسلامی «خانواده» است

فرمانده سپاه قدس گیلان در همایش فرهنگی خانواده سپاه، رکن اصلی مبانی اسلامی را «خانواده» بیان کرد که به عنوان کوچکترین سلول جامعه اسلامی با استحکام و بنای خوب به منظور تمدن سازی باید تکثیر شود
کد خبر: ۹۵۸۵۹۸۱
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴

رکن اصلی مبانی اسلامی «خانواده» است

به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان،سردار سرتیپ دوم پاسدارحمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان ضمن تشکر از مجموعه بسیج جامعه زنان و فرهنگی خانواده به واسطه برگزاری همایش فرهنگی ، ماه مهمانی خدارا تبریک گفت واظهارکرد:این ماه فرصت خوبی برای استتغفار،توبه و..است که امیدواریم پاکیزگی روح و طهارت قلب را در انتهای این ماه خدای متعال عنایت فرماید .

  سردارسرتیپ دوم پاسدار دامغانی با بیان اینکه جمع خانواده فرهنگی سپاه جمع نورانی است ،حضور در جمع خانواده های سپاه را خوش آیند و آرامش بخش دانست و گفت:خانواده سپاه به واسطه تلاش ها، نیات خالص،عبادات و اعتقادات قاعدتاً با خانواده های دیگر تفاوت دارد و به خاطر تفاوت ها، انتظار متفاوت از آنها است. 

وی با اشاره به اهمیت موضوع خانواده یکی از تفاوت های بسیار شاخص مبانی اسلامی_دینی را با مبانی و تفکر غربی جایگاه خانواده بیان کردو افزود: خانواده برای غرب خیلی موضوعیت، ارزش و جایگاهی ندارد، هر چیزی که شما در ارزش ها و برنامه ریزی های آن ها می بینید معطوف به فرد است و معطوف به خانواده نیست و غرب امروز به این بحران برخورده است. 

سردار سرتیپ دوم پاسدار دامغانی رکن اصلی مبانی اسلامی را« خانواده »دانست و تصریح کرد: خانواده ها به عنوان کوچکترین سلول جامعه اسلامی هستندکه با استحکام و بنای خوب بایدهمراه باشند .

 وی در راستای تمدن سازی وجود خانواده اسلامی، جامعه اسلامی و سپس الگو سازی و تکثیر آن برای تمدن سازی را ضروری بیان کرد.

 فرمانده سپاه قدس گیلان زن را در خانواده اسلامی محور بیان کرد و گفت: باتوجه به فرمایشات امام (ره ) و رهبر معظم انقلاب که برگرفته از ائمه و قرآن است جایگاه محوری زن نشان داده می شود.

وی بابیان اینکه انقلاب ما انقلاب زنانه است ادامه داد: امام (ره)می فرمایندکه از« دامن زن مرد به معراج می رود» و درجای دیگر می فرمایند: زنان رهبران واقعی نهضت ما هستند این جمله امام یعنی انقلاب ما انقلاب زنانه است .

 سردار سرتیپ دوم پاسدار دامغانی با اشاره به فرمایش حضرت آقا که نقش زن در جامعه را نقش معماری می داند گفت : نقش جامعه سازی و معماری جامعه با زنان است،اگر چه کارگری و بنایی ممکن است با مردان باشد اما معمار خانم ها هستند .

 فرمانده سپاه قدس گیلان باتوجه به فرمایش حضرت آقا :« زنان با رهبری عواطف جامعه را هدایت می کنند و می سازند »به نقش اصلی تربیت شهدا اشاره کردو گفت:در تربیت شهدا پدر نقش دارد اما نقش محوری را مادر دارد، در واقع خانواده ای موفق است که مادر موفقی داشته باشد و همسر خانواده نقش خودرا خوب ایفا کرده باشد .

وی دلیل اهمیت و تاکیداسلام به حجاب و عفاف زنان را به خاطر نقش محوری خانم ها در اسلام دانست و خاطر نشان کرد: اسلام خانه داری را ارزش والا دربرابر فعالیت در اجتماع دانست چرا که خانه داری نقش سازندگی هم در ساخت جامعه وهم در تربیت انسان( در دنیا و آخرت)دارد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار دامغانی از جایگاه رفیع و نقش معماری زنان گفت و خاطرنشان کرد: غرب زنان را ابزار می بیند برای لذت ها، تساوی یعنی زن فارغ از جایگاه اش برای لذت جویی ، کسب معرفت ، تجارت و نیروی آزاد .... برای مرد ابزار شود.

رکن اصلی مبانی اسلامی «خانواده» است

رکن اصلی مبانی اسلامی «خانواده» است

رکن اصلی مبانی اسلامی «خانواده» است

رکن اصلی مبانی اسلامی «خانواده» است

ارسال نظرات