خبرهای داغ:
حجت الاسلام پور آرین گفت: طرح قرآنی مسطور با ۱۵۰ فراز قرآنی طی سه سال به عنوان گفتمان عمومی مطرح می شود.
کد خبر: ۹۵۸۵۸۵۹
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶

قزوین_به گزارش بسیج، حجت الاسلام یوسف پور آرین مدیرکل سازمان تبلیلیغاتت اسلامی استان قزوین در خصوص طرح ملی مسطورا گفت:زندگی با آیه بنام طرح مسطورا در راستای جهاد تبیین برای توده های مردم است اقدام به یک طرح سه ساله نموده که ۱۵۰فراز از آیات قرآن کریم برای عموم مردم ترجمه و تفسیر آن را بیان کنند و افرادی که مایل هستند حفظ و عمل کنند.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان ۵۰ طرح اجرا می شود به ترویج قرآن در بین مردم انجام می شود راهکار رهبر انقلاب این است که مفاهیم قران را به گفتمان تبدیل کنیم و معارف قرآنی به گفتمان عامه مردم تبدیل شود.

پور آرین گفت: این اقدام توسط فعالان قرآنی، علما، روحانیون و همه افرادی که توانمند هستند تدبر، تفسیر و حفظ مفاهیم است.گفتمان سازی با تبلیغات محیطی، صدا و سیما که این پنجاه فراز را تبیین می کنند و انیمشن هایی ساخته شده،. حفظ ، گفتمان، تبدیل شدن به گفتار از مهمترین اهداف این طرح است.

وی تشریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش، صدا و سیما، کمیته امداد، حوزه علمیه برادران و خواهران، کنش گران مردمی در این عملیات به ما کمک کنند تا بتوانیم اجرا کنیم، کلیه مسئولان جز خوانی توجیه شدند، در مناجات خوانی از این فراز استفاده کنند، کلیه مبلغین توسط همین ۵۰فراز است که کلیه ایمه جمعه نیز با مجالس تفسیری در دستور کار قرار بگیرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات قزوین تصریح کرد: پشتوانه پژوهشی این طرح پژوهشگران قرآنی از مبانی فکری، رهبر انقلاب، امام خمینی، آیت الله طباطبایی بررسی بیانات این بزرگان انجام شده است، آیاتی که در اندیشه قرآنی، و متاب طرح اندیشه قرآنی رهبر انقلاب،مانوس، مالوف بین مردم است برای ماه مبارک رمضان انتخاب شده است با مفاهیم پایه ای قرآن یاد گرفته است و می تواند گفتمان سازی کند.

وی اظهار داشت: آیات مربوط به ساعت های مختلف اعتقادی، اخلاقی و احکامی است که هرکس بخواهد در راستای جهاد تبیین کاری کند محتوای آن از این ۱۵۰ فراز است.برای جامعه مبلغین سی منبر اختصاصی بر مبنای ۵۰فراز، کتاب جامعه نخبگانی، سی منبر مبلغین برای نوجوانان، کتابی برای جامعه هنرمندان بر مبنای سی فراز در نظر گرفته شده است. در فایل مکتوب ۳۰فرار و در پی دی اف ۵۰فراز است.

 پور آرین بیان کرد: محصولات رسانه ای ما در چند سطح انجام می شود،کتاب مسطورا سی منبر مکتوب، سی منبرک نوجوان، سی منبر برای هنرمندان و تولیدات رسانه برای هر سی فراز برای هر قشری مخصوص ساخته شده است.

 وی با اشاره به استفاده از مفسرین توانمند گفت: از حجت الاسلام عباسی و صفی خانی و‌خانم فلاح برای تفاسیر دعوت شده است که از صدا و سیما استان پخش می شود. دوره مربیگری سی فراز هم در نظر گرفته شده و به صورت مجازی برای طلبه های سطح ۲ فراهم شده است.

 پور آین در پایان اظهار داشت: کانال هایی برای بله، روبیکا و شاد طرح زندگی و آیه ها طراحی شده و مردم می توانند استفاده کنند برنامه محفل از سی فراز تولید شده است. طراحی مسابقه قرانی حفظ یک جز قران هر روز به ۵نفر معادل یک میلیون تومان اختصاص داده شده است.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار