معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه مسئله مهارت در دنیا به‌عنوان یک گفتمان برتر مطرح در حوزه اشتغال است، گفت: نیاز امروز کشور توسعه مهارت‌آموزی است.
کد خبر: ۹۵۸۵۸۴۹
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجتبی نوروزی در آیین تکریم و معارفه مدیران قدیم و جدید سازمان فنی و حرفه‌ای در استان ایلام، اظهار کرد: امروز در دنیا مسئله مهم کشورها مسئله گفتمان‌های آموزش‌محور بوده و در این راستا باید مسئله مهارت در صدر مسائل دیگر قرار گیرد.

 

 وی با بیان اینکه ذائقه فرهنگی خانواده‌های ما باید تغییر کند، افزود: چه ضرورتی دارد همه دانش‌آموزان به دانشگاه بروند، وقتی دانشجویی وارد دانشگاه می‌شود برای سال‌ها و بعضاً بیش از ۱۰ سال عمر خود را در دانشگاه سپری می‌کند، فارغ از وجه مثبت کسب دانش، اگر کسب دانش به هدف موردنظر و کاربردی‌کردن آن دانش منجر نشود مصداق اتلاف وقت و سرمایه است.

 

 معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تأکید کرد: سرانه هر دانشجوی لیسانس برای یک سال یک میلیارد ریال است و دانشجویی که چهار سال در دانشگاه درس می‌خواند چهار میلیارد ریال منابع کشور برای او صرف می‌شود، از سوی دیگر با فارغ‌التحصیلانی مواجه می‌شویم که با انتظارات فزاینده با تحصیلات وارد جامعه می‌شوند.

 

 نوروزی بر گفتمان‌سازی مهارت‌آموزی تأکید کرد و یادآور شد: در نظام حکمرانی کنونی، مهارت جزو اولویت‌ها نیست، در نظام حکمرانی آموزش‌های غیررسمی و مهارتی از جمله سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در اولویت نیست، در نظام خانواده نیز نظام مهارت اولویت ندارد چرا که کنکور و آزمون‌های سراسری در اولویت است.

 

 وی بر توسعه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای تأکید کرد و گفت: تلاش ما این است که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز بازار کار کشور و مشاغل آینده توسعه و گسترش یابد.

معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به‌عنوان متولی اصلی ارائه آموزش‌های غیررسمی و مهارتی در کشور است که ما می‌توانیم با پتانسیل بالای آموزشگاه‌های آزاد و هم‌افزایی بیش‌ازپیش به سرانجام مطلوب دست یابیم.

 نوروزی افزود: حضور رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای تاکنون منشأ تحول زیادی در این سازمان بوده است، با راهبری ایشان توانستیم اساسنامه سازمان را تدوین کنیم، با تلاش‌ها و تدابیر انجام شده در حوزه گفتمان‌سازی در سال آینده اقدامات خاصی رخ خواهد داد.

ارسال نظرات