امام جمعه اردبیل:

روح لطیف و عاطفه اردبیلی‌ها ریشه در اعتقادات معنوی آنها دارد

اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: روح لطیف و مهربان اهالی استان اردبیل ریشه در اعتقادات و باورهای دینی، اعتقادی و معنوی آنها دارد.
کد خبر: ۹۵۸۵۲۱۹
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶

روح لطیف و عاطفه اردبیلی‌ها ریشه در اعتقادات معنوی آنها دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر شنبه در مراسم جشن آزادی 52 زندانی جرایم غیرعمد در آستانه ماه مبارک رمضان و عید نوروز در اردبیل، اظهار کرد: با توجه به ویژگی‌های عاطفی و معنوی اهالی استان اردبیل، ما با تعدد مؤسسات خیریه و مراکز نیکوکاری روبه‌رو هستیم که اشخاص و گروه‌های مختلف سعی می‌کنند تا در امر نیک و شایسته دستگیری از فقرا و نیازمندان پیشقدم شوند.

 وی تصریح کرد: این مؤسسات و مجموعه‌های خیریه در رفع گرفتاری‌های مردم به ویژه محرومان پیشقدم بوده و در عرصه‌های مختلف نظیر ساخت مسکن، بیمارستان، تأمین جهیزیه، حوزه بهداشت و درمان، حمایت از ایتام، بیماران خاص و... فعالیت دارند.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: باید سیستم آموزشی ما به نحوی باشد تا قدرت روحی نسل آینده در مسیر درست تربیت و تعالی به بهترین رشد و بالندگی رسیده و ما شاهد حضور انسان‌هایی باشیم تا در غم و درد همنوع خود شریک بوده و احساس مسئولیت کنند.

 آیت‌الله عاملی افزود: تک‌خوری درجامعه شایسته نیست و در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان خیران و نیکوکاران دست به کار شدند تا مهنتی را از بین برده و گرهی را از مشکلات مردم بگشایند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بالاتر از عبادات فردی و اجتماعی، ما به روحیه تعاون، همکاری و همنوع دوستی در جامعه نیاز داریم تا در روزهای سخت بتوانیم در کنار غم و شادی دیگران حضور داشته باشیم.

 آیت‌الله عاملی اضافه کرد: این احساس لطیف و عاطفی نشأت گرفته از اعتقادات معنوی و ارزشی است که در استان اردبیل سرشار بوده و در محلات و مناطق مختلف شهرها و روستاها شاهد فعالیت مراکز نیکوکاری، مؤسسات و مجموعه‌های خیریه متنوع هستیم.

 امام جمعه اردبیل بیان کرد: خیران امروز در این جشن گرد هم آمدند تا به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کنند تا خیران با دست پر مهر خود بتوانند دل این خانواده‌ها را شاد و مسرور کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار