مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: با توجه به ایام ماه رمضان و عید نوروز اقلام مصرفی این ماه از جمله خرما، آجیل، موارد پروتئینی شامل گوشت مرغ، گوشت گوسفندی و گوساله در سکوهای تنظیم بازار عرضه می‌شود.
کد خبر: ۹۵۸۵۲۱۰
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، محمدرضا پاکدل، با اشاره به فعالیت سکو‌های تنظیم بازار در استان یزد گفت: در حال حاضر ۱۱۰ سکوی تنظیم بازار یزد در سطح استان یزد در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۴۰ سکوی تنظیم بازار در مرکز استان و مابقی در دیگر شهرستان‌های استان راه‌اندازی شده‌اند.

وی ادامه داد: نظارت شدیدی بر سکو‌های تنظیم بازار وجود دارد، سازوکار‌های حمایتی نیز برای این سکو‌ها دیده شده است تا از مردم حمایت ویژه داشته باشند و تأثیرگذاری این سکو‌ها در نرخ تورم گروه‌های کالایی استان و رضایت مردم مشخص است البته مردم هم باید بال‌های نظارتی ما در این زمینه باشند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: نزدیک به ۷۰ هزار واحد صنفی در استان یزد داریم که مسلما بازرسی و نظارت بر این واحد‌ها به صورت دائم و لحظه به لحظه امکان‌پذیر نیست و راه نظارت و کنترل بازار مردم هستند که یکی از روش‌های نظارت بر این سکو‌ها سامانه سمن است که مردم می‌توانند با مراجعه به این سامانه با توجه به عملکرد سکوها، به آن‌ها امتیاز دهند و در رتبه‌بندی فروشگاه‌ها و مراجعه مردم به آن‌ها نقش داشته باشند.

وی با بیان اینکه سفره و معیشت مردم خط قرمز مسئولان استان یزد است، ادامه داد: با توجه به ایام ماه رمضان و عید نوروز اقلام مصرفی این ماه از جمله خرما، آجیل، موارد پروتئینی شامل گوشت مرغ، گوشت گوسفندی و گوساله در سکو‌های تنظیم بازار عرضه می‌شود و سکو‌های تنظیم بازار به دلیل حجم فروش بالا و خرید‌های خوبی که از مجموعه‌های و کارگاه‌های تولیدی متعدد دارند اقلام را زیر قیمت بازار عرضه می‌کنند.

پاکدل با بیان اینکه نرخ زولبیا و بامیه را در استان یزد یکسان‌سازی کردیم، افزود: یک هزار و ۲۰۰ تن شکر تنظیم بازار تأمین و به واحد‌های تولیدکننده زولبیا بامیه در استان یزد تزریق شد و بدین ترتیب زولبیا بامیه در تمامی واحد‌ها با نرخ یکسان در یزد عرضه می‌شود.

وی با اشاره به ذخیره‌سازی اقلام اساسی برای ایام پیش رو و همزمانی ماه رمضان و ایام نوروز گفت: بیش از ۵ هزار تن مرغ منجمد و هزار تن گوشت گوساله منجمد در استان ذخیره سازی شده است، گوشت گرم نیز روزانه تأمین و به بازار تزریق می‌شود و پیگیری برای واردات دام زنده هم از خارج از کشور و هم از استان‌های همجوار به صورت ویژه در حال انجام است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: برای مرغ گرم نیز حجم تولیدات استان یزد در این زمینه بیشتر از نیاز مردم است، میزان مصرف تقریبی رطب نیز در استان زیر ۲۰ تن است که دو برابر این میزان در استان موجودی داریم و امکان تأمین حتی ۱۰ برابر این میزان نیز فراهم است.

پاکدل عنوان کرد: میوه شب عید نیز تقریبا هزار تن شامل سیب و پرتقال در استان یزد تأمین و ذخیره‌سازی شده است و افزایش این میزان نیز امکان‌پذیر است، ۳۰۰ تن شکر برای توزیع بین مردم و قند مورد نیاز مردم هم به قیمت تنظیم بازار و برای عرضه در سکو‌های تنظیم بازار تأمین شده است.

ارسال نظرات