زنجان-رئیس روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت: روز یکشنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ "المان گله آهو" با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر زنجان، شهردار و مدیران شهرداری، تعدادی از مدیران حفاظت محیط زیست استان، اصحاب رسانه و شهروندان زنجانی رونمایی شد.
کد خبر: ۹۵۸۵۱۶۷
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۵

المان گله آهو در شهر زنجان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛امجد باقری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: المان گله آهو اثر ارزشمند هنرمند زنجانی استاد علی چراغی است که  به سفارش سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری زنجان طراحی و ساخته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ساخت این المان ۹ ماه طول کشیده است، خاطرنشان کرد: این المان که از فلز ساخته شده و ۱۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد در حاشیه بلوار ۲۲ بهمن جنب پل کوی فرهنگ جانمایی شده است.

 

رئیس روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان ضمن تشکر از اقدام ارزشمند اعضای شورای شهر و شهردار زنجان، گفت: ساخت و نصب المان های محیط زیستی به فرهنگ سازی و جلب مشارکت عمومی در حفاظت از محیط زیست بویژه حیات وحش کمک خواهد کرد.

 

وی با یادآوری اینکه ساخت و نصب المان" گله آهو "  روز سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ در هشتاد و سومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان به تصویب رسیده بود، افزود: انتخاب المان " گله آهو " و ساخت و نصب آن در کمتر از ۹ ماه در شهر زنجان، بیانگر توجه ویژه شورای شهر و شهرداری زنجان به مقوله محیط زیست بوده و ما قدردان این نگاه و اقدام ارزشمند هستیم.

 

باقری ادامه داد: مناطق حفاظت شده سرخ آباد و فیله خاصه استان زنجان، میزبان تنها بازماندگان آهوان شمالغرب کشور هستند و حیات این گونه شاخص جانوری به شدت در معرض تهدید بوده و نیازمند توجه ویژه است.

 

گفتنی است طبق آخرین سرشماری که در پاییز سال ۱۴۰۲ صورت گرفته است ۱۰۴۷ راس آهو در مناطق حفاظت شده سرخ آباد و فیله خاصه زنجان زیست می کنند.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار