خبرهای داغ:

در دومین رویداد «شهیده ناهید فاتحی»؛ اجتماع ملی بانوان کنشگر در عرصه جهاد تبیین

دومین رویداد ملی «شهیده ناهید فاتحی» با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از بانوان سر شبکه مجاهد تببین آغاز شد؛ ارائه برنامه‌های متنوع و برگزاری گعده‌های تخصصی بانوان و بازدید از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز بخشی از برنامه‌های این رویداد است.
کد خبر: ۹۵۸۴۷۸۴
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج، مریم زادقاسمی، عضو دفتر بانوان بنیاد هدایت و دبیر ستاد ملی مهرواره بانور در نشست «شهیده فاتحی۲» که با حضور بانوان کنشگر فرهنگی و مسجدی استان‌های اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، قزوین، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران و یزد در نمایشگاه مسجد جامعه پرداز مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: شما نمایندگان توانمندتر از مسئولان حل مسئله می‌کنید؛ در دوران کرونا دولت‌ها برای مدیریت بحران عاجز شده بودند به فرمان رهبر معظم انقلاب نهضت مواسات راه افتاد و صحنه‌های معجزه آسایی به رقم خورد.

وی با اشاره به دوران کرونا، گفت: بانوان جوانی که شاید تا به‌حال در غسالخانه پا نگذاشته بودند و جرئت این کار را در شرایط عادی هم نداشتند؛ به تغسیل متوفیان کرونایی مشغول شدند.

زادقاسمی خاطرنشان کرد: در این رویداد نمونه‌های واقعی از الگوی سوم زن را  گرد هم جمع کردیم که نسبت به رشد و ایمان و تقوا و تربیت فرزندان خود حساس و مهتم هستند و در عین حال نسبت به مسائل جامعه و هسایگان حساس هستند و همه این‌ها را با نیت اعتلای اسلام و انقلاب انجام می‌دهید.

وی به ارائه گزارشی از مهرواره بانور پرداخت و بیان داشت: مرداد ۱۴۰۱ بود که مهرواره بانور یک کلید خورد؛ در آن دوره هدف ما شناسایی حداکثری بانوان فعال مسجدی بود؛ بر این باوریم که میلیون‌ها نفر از بانوان الگو و ترازی داریم که باید این هویت فریاد زده بشود.

دبیر مهرواره بانور بر ظرفیت عظیم بانوان مسجدی تأکید کرد و گفت: شما هیچ‌گاه احساس خستگی ندارید. دختران نوجوان ما نیاز به الگوهایی همچون شما دارند. در مهرواره بانور هدف این بود که این ظرفیت عظیم شناسایی شود بنابراین توانستیم با ۳۵ هزار نفر از این بانوان کنشگر ارتباط برقرار کنیم و به بهانه حل مسائل خانواده این ارتباط را کلید زدیم.

وی راه اندازی رادیو بانور را از ثمرات اولین مهرواره بانور برشمرد و گفت : آرام آرام به سمت تولید محتوا از خاطرات شما رفتیم و رادیو بانور راه اندازی شد که بسیاری؛ دوست داریم که این صدا به گوش زنان جهان برسد که این الگوی سوم خلاء هویتی زنان دنیا را حل خواهد کرد. آرزو داریم این داستان ها به زبان‌های مختلف عربی، انگلیسی و غیره هم تولید و منتشر شود.

زادقاسمی همچنین اظهار داشت: می‌خواستیم که این ارتباط را تداوم ببخشیم و در گام نخست سراغ توانمندسازی شبکه رفتیم که برگزاری رویداد شهیده فاتحی با همین هدف انجام شد.

وی افزود: مهم‌ترین دغدغه حضرت آقا فرزندآوری ذیل جهاد تبیین است؛ حتما شما می‌توانید بار دیگر در این مبارزه و جهاد شرکت کنید و گره‌های ذهنی مردم در حوزه جمعیت را باز کنید. جریان مواسات جریان بسیار قوی‌ای بود اما به نظر می‌رسد تا کنون در حوزه جهاد تبیین ضعیف عمل کرده ایم. شما زبان مردم را خوب می‌شناسید و در این عرصه هم گره‌گشایی اصلی با شما رقم می‌خورد.

عضو دفتر بانوان بنیاد هدایت، خاطر نشان کرد: در مرحله اول ما نیاز به فرمانده و نقشه داشتیم؛ شما به عنوان فرمانده‌های این جنگ نرم به این نشست دعوت شده‌اید که می‌توانید با تیم خود نقشه عملیات طراحی کنید و کار را را در میدان متناسب با زیست بوم و نیاز مردم و گره‌های ذهنی آن‌ها عمل کنید.

وی به تشریح برنامه های رویداد پرداخت و گفت: ما در ادامه مسیر تیم سازی و عملیات با شما هستیم؛ در این نشست هم سعی داریم درباره جهاد تبیین بیشتر صحبت کنیم تا از تعاریف و فضای ذهنی کلیشه‌ای که در این زمینه دارد شکل می‌گیرد، اصلاح شود. در گروه راهبران تبیین عضو شوید تا جریان برنامه‌های این نشست قرار بگیرید و ارتباط ما همچنان تداوم پیدا کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار