امام جمعه بهاباد گفت: رمضان ماه مهم و انسان‌سازی است که مسلمانان باید از این ماه مبارک و معنوی بخوبی در جهت تهذیب و تحول درونی خود استفاده کنند و باید حرمت این ماه حفظ شود.
کد خبر: ۹۵۸۴۷۰۲
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت‌الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی درخطبه‌های نمازجمعه بهاباد که باحضور پرشکوه نمازگزاران درمسجد جامع این شهرستان اقامه شد با اشاره به فرارسیدن حلول ماه مبارک رمضان و عید سعید باستانی نوروز با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی برای توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف است، گفت: باید این فرهنگ در جامعه گسترش داده و حجاب و عفاف در جامعه مدیریت شود.

وی بیان داشت: روزه خواری در ملأ عام جُرم محسوب می‌شود، انتظار می‌رود آحاد جامعه نسبت به حفظ حرمت روزه‌داران اهتمام ورزند.

امام جمعه بهاباد هفته منابع طبیعی را گرامی داشت و برکاشت نهال و درخت برای سرسبزی طبیعت تأکید کرد و افزود: فرهنگ منابع طبیعی درجامعه نهادینه شود.

وی با بیان حدیثی از امام جعفر صادق (ع) درخصوص منابع طبیعی وفضای سبز گفت: امام صادق (ع) فرمودند زراعت کنید و درخت بکارید به خدا قسم هیچ کاری از کار‌های مردم حلال‌تر و پاکیزه‌تر از آن وجود ندارد.

امام جمعه بهاباد در ادامه از حضورحماسی و پرشور مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان بهاباد درانتخابات یازدهم اسفندماه قدردانی کرد و با تبریک به منتخبان ملت در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری افزود: انتظار داریم در راستای ایفای نقش و وظیفه اصلی خود حرکت کرده و با هم‌افزایی مشکلات و مسائل را برطرف کنند و با وحدت و انسجام دنبال حل مشکلات باشند.

بشکانی با اشاره به تلاش دشمنان برای کاهش زیر ۲۰ درصدی مشارکت مردم در انتخابات گفت: مشارکت بیش از ۴۰ درصد عملاً شکست دشمنان داخلی و خارجی را رقم زد.

امام جمعه بهاباد خاطرنشان کرد: حضور مردم در عرصه انتخابات به تعبیر مقام معظم رهبری یک جهاد بود چرا که دشمنان در این خصوص هزینه‌های زیادی کردند تا مردم حضور کمرنگی داشته باشند، اما مردم با حضور خود و جهاد سیاسی به فرمان رهبر جامعه لبیک گفتند.

حجت الاسلام بشکانی در ادامه به جاری شدن سیل در بخش‌هائی از استان سیستان وبلوچستان اشاره کرد و گفت‌: ازعموم همشهریان و مردم سخاوتمند بهاباد درخواست داریم تا جائی که در توان دارید با کمک‌های خود به یاری سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان بشتابید، زیرا این مردم الان بیش از هرچیزی به کمک‌های مردم نیاز دارند.

ارسال نظرات