خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی:

مالک اشتر فردی کارآمد و بصیر بود

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: مالک فردی کارآمد و بصیر بود ولی از یاران حضرت علی (ع) کسانی بودند که در میدان جنگ هم دچار شبهه شدند.
کد خبر: ۹۵۸۴۵۴۱
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
مالک اشتر فردی کارآمد و بصیر بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در سیزدهمین جشنواره استانی مالک اشتر در همدان اظهار کرد: انتخابات امسال با وجود بسیاری از تحریم‌ها و تبلیغات منفی معاندین انقلاب صورت گرفت که حضور ۴۱ درصدی مردم پای صندوق‌های رأی بسیار ارزشمند است.

وی در شرح حال زهد و تقوای مالک اشتر گفت: برخی اوقات مالک از شب تا به صبح در رکوع یا سجده می‌ماند و خداوند متعال را عبادت می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: یکی از فرماندهان حضرت علی (ع) خواجه ربیع است عبادت خواجه ربیع بسیار بیشتر از مالک بود اما بصیرت لازم را به هنگام تشخیص حق از باطل نداشت.

وی افزود: مالک اشتر نخعی بسیار برای حضرت علی (ع) گره‌گشا بود به طوری که امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند «نسبت مالک به من مانند نسبت من به پیامبر(ص) است».

شعبانی موثقی با اشاره به دیگر خصوصیات مالک گفت: مالک فردی کارآمد و بصیر بود ولی از یاران حضرت علی (ع) کسانی بودند که در میدان جنگ هم دچار شبهه شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم مثل مالک باشیم نباید به دنبال شهرت و اسم و رسم این دنیا باشیم بلکه باید فقط رضای خداوند متعال را در همه کارها مد نظر قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات