تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی برای حل مشکلات کشاورزان خسارت دیده سیستان و بلوچستان

وزیر جهاد کشاورزی به رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان دستور داد تا با اتخاذ تمهیدات و اقدامات موثر تمام توان و امکانات خود را به طور ملموس، مستمر و پیگیر برای جبران خسارات و مدیریت بحران در مناطق سیل زده و آسیب دیده به کار گیرد.
کد خبر: ۹۵۸۴۵۰۰
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمدعلی نیکبخت روز چهارشنبه در حاشیه سفر به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان محمدرضا سیدحسینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان را به عنوان نماینده تام‌الاختیار خود در این استان برای رسیدگی به مشکلات کشاورزی و دامداران منصوب کرد.

وی همچنین به حسینی ماموریت داد تا پیگیر خرید تضمینی دام، تامین امانی نهاده‌های دامداران روستایی و عشایری توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور و سازمان امور عشایری ایران باشد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین صندوق بیمه کشاورزی را ملزم کرد تا میزان خسارت وارده به کشاورزان را بررسی و با مشارکت بانک کشاورزی نسبت به جبران خسارت اقدام کند.

نیکبخت به سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور هم دستور داد تا با مشارکت اتحادیه‌های مربوطه، خرید تضمینی محصولات باغی و زراعی کشاورزان را انجام دهد.

وی همچنین از شرکت بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام کشور خواست تا نسبت به کمبودهای احتمالی کالاهای اساسی نظیر گندم، برنج، روغن، گوشت همکاری لازم را به عمل آورند.

به گزارش بسیج، باران سیل‌آسایی که از یکشنبه ۶ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پنجشنبه دهم اسفندماه هفته گذشته جنوب سیستان و بلوچستان را فرا گرفته بود به بخش‌های مختلف زیرساختی و کشاورزی این استان خسارت‌های زیادی وارد کرد، همه نیروهای خدمات رسانی و امداد رسانی بسیج شدند تا جلوی خسارت‌های احتمالی به جنوب استان را بگیرند اما با توجه به شدت بارش‌ها، سیلاب به وقوع پیوست و با وجود تلاش‌های فراوان جنوب استان متحمل خسارت‌های زیادی در بخش‌های مختلف شد.

در این مدت یک‌هزار و ۹۴۷ روستای سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سیلاب قرار گرفت و واحدهای مسکونی زیادی بر اثر جاری شدن سیلاب آسیب کلی و جزئی دیدند همچنین چهار سد شامل سدهای مخزنی پیشین در شهرستان سرباز با حجم ۱۷۵میلیون متر مکعب، سدزیردان در منطقه دشتیاری چابهار با حجم مخزن ۲۰۷میلیون متر مکعب سد شی کلک در شهرستان چابهار با حجم ۱۰میلیون متر مکعب و سد خیر آباد نیکشهر با حجم ۲۷ میلیون مترمکعب آبگیری و سرریز شد.

ارسال نظرات