تامین ۴۳ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه ۴۳ هکتار زمین دولتی در پشته حسین آباد برای نهضت ملی مسکن تهیه طرح شده است،گفت: تمام افرادی که در منطقه پشته حسین آباد اقدام به خرید زمین کرده‌اند مشروط بر اینکه واریزوجه آنها قبل از سال ۱۴۰۲ باشد یک واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن به آنها اهدا می‌شود.
کد خبر: ۹۵۸۴۲۵۲
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، بهزاد شاکرمی امروز در حاشیه بازدید از منطقه پشته حسین آباد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱۵۷ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در لرستان داریم که از این تعداد ۵۰ هزار متقاضی موثر داریم، اظهار کرد: برای این تعداد متقاضی ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین نیاز داریم که ۲ هزار هکتار زمین تامین شده است.

وی گفت: آخرین موضوع در تامین زمین مورد نیاز برای نهضت ملی مسکن منطقه توسعه نیافته پشته حسین آباد است.

 مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه ۴۳ هکتار زمین دولتی در این منطقه تهیه طرح شده است، افزود: منطقه پشته حسین آباد جزو مناطق کم برخوردار با جمعیت بالا است که به نوعی از توسعه یافتگی به ویژه توسعه شهری عقب مانده است.

شاکرمی با بیان اینکه نیت ما توسعه منطقه پشته حسین آباد است، گفت: متاسفانه در گذشته برخی اقدام به فروش املاک دولتی منطقه پشته حسین آباد به مردم کرده‌اند و برای آنها توقع ایجاد شده است.

وی بیان کرد: با جلسات و مذاکراتی که با وزارت راه و شهرسازی انجام شده است، هدف این است که تمام افرادی که در منطقه اقدام به خرید زمین کرده‌اند مشروط بر اینکه واریزوجه آنها قبل از سال ۱۴۰۲ باشد یک واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن به آنها اهدا شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به نبود سرانه خدماتی، ورزشی و اجتماعی در پشته حسین آباد گفت: منطقه فاقد فضای سبز، پارک، مسجد، مدرسه، خانه بهداشت، سالن ورزشی و بازارچه تجاری است.

شاکرمی تاکید کرد: با هماهنگی که از طریق کمیسیون ماده پنج، معاونت عمرانی و شهردار خرم‌آباد داشته‌ایم به دنبال ارتقاء سرانه خدماتی، اجتماعی و رفاهی در پشته حسین آباد هستیم.

به گفته شاکرمی ظرف روزهای آینده یک گروه برای تشکیل پرونده و اطلاع رسانی در خصوص واگذاری کار خود را شروع خواهند کرد.

وی در مورد مالکان اصلی منطقه هم توضیح داد: هر کدام از مالکان اصلی که سند رسمی در دست داشته باشند با مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی و ارائه مستندات نصاب مالکانه به آنها تعلق می‌گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار