خبرهای داغ:
16 اسفند مصادف با ابلاغ بیانیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)به کنگره شهدای زن به عنوان روز قشر بسیج جامعه زنان معرفی شده است
کد خبر: ۹۵۸۴۲۳۳
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
 

زن مسلمان ایرانی با الگوگیری از حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س)، همواره در طول حیات طیبه انقلاب اسلامی همدوش مردان در صحنه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و انقلابی نقش آفرینی نموده اند و در عرصه‌های گوناگون چه در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی و چه در8 سال دفاع مقدس یکی از عوامل مؤثر و تاثیر گذار بوده اند

با بروز انقلاب اسلامی و شعار بازگشت به اسلام ناب محمدی(ص) از سوی امام خمینی(ره) احیای شخصیت زن مسلمان نیز چه درنظر و چه در عمل، جلوه ای دیگر یافت. از جنبه نظری، دیدگاهی جدید در باب زن و ارزشهای او در جهان امروز پدید آمد و در صحنه عمل زنان در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پا به پای مردان و گاه مقدم برآنان در سرنوشت جامعه نقش آفرین شدند. این موج فرهنگی حضور و تعالی زن، نه تنها در سالهای پس از انقلاب اسلامی افول نکرد بلکه در عرصه دفاع مقدس شکل کامل تری به خود گرفت و پس از آن نیز رشد فزاینده ای یافت.

اکنون با گذشت چهار دهه از آن حماسه ماندگار، زنان ایران اسلامی با اقتدار و همتی مضاعف در صحنه ها ی گوناگون حماسه آفرینی می‌نمایند و نخواهند گذاشت حتی لحظه ای بر پیکره نظام پویای انقلاب اسلامی خللی وارد شود و با پاسداری از آرمانهای والای امام راحل و پشتیبانی از ولایت فقیه و تبیین منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، سعی در عملی ساختن آموزه های دینی و انقلابی در مجامع و محافل مختلف کرده است.

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)در پیامی شیوا که در 16 اسفند 1391به مناسبت کنگره هفت هزار زن شهید کشور با تبیین نقش و جایگاه و منزلت اجتماعی زنان در جامعه، می فرمایند: زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال در متن و مرکز بود. می توان سنگر خانواده را پاکیزه نگه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیزسنگرسازی‌های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.

سازمان بسیج جامعه زنان کشور با گرامیداشت 16 اسفند مصادف با روز قشر بسیج جامعه زنان، رسالت خود را در پاسداری از ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی و تحقق نقش زنان در بسیج دهها میلیونی می‌داند و در این راه هدفش را احیای هویت والای زن مسلمان، مصون سازی و پیشگیری و مقابله با تهدیدات نرم در مسائل خاص زنان مشارکت در عرصه های سیاسی- فرهنگی اجتماعی - امنیتی - علمی و سازندگی بر مبنای نیازهای اساسی انقلاب اسلامی و معرفی و تربیت الگوهای فاطمی ترسیم کرده است.

ارسال نظرات