زنجان-معاون اجرایی سپاه زنجان با تاکید بر اینکه وظیفه رسانه ها نقش تاثیرگذاری در مشارکت حداکثری مردم دارند،یادآور شد:مردم شریف ایران متوجه این مهم شده‌اند و آگاه هستند که تشویق دشمن برای رای ندادن، منافع معاندان را تامین می‌کند.
کد خبر: ۹۵۸۲۰۱۴
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

نقش تاثیرگذار رسانه ها در مشارکت حداکثری مردم

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛سرهنگ محمد فروزنده در جلسه هیات اندیشه ورز بسیج رسانه و تجلیل از داوران جشنواره ابوذر با بیان اینکه با نگاهی اجمالی به کتب تاریخی می بینیم که  پیش از انقلاب اسلامی سه تمدن یونان،تمدن اسلامی و تمدن غرب پیش از رنسانس صحبت شده است،گفت:این سوال مطرح می شود که مگر ما ایرانی ها مدعی تمدن داری بزرگ نیستیم پس چرا در کتب تاریخی به آن اشاره ای نشده است؟

 

وی با بیان اینکه این سوال در عین پیچیدگی پاسخی آسان دارد،تصریح کرد:عدم مشارکت دادن مردم در حوزه حکومت داری پاسخ این سوال است.

 

معاون اجرایی سپاه زنجان بااشاره به اینکه مشارکت مردم در عرصه های سیاسی و سرنوشت ساز کشور عملا بی ارزش و بی نتیجه بود،افزود:مردم هیچ دخالتی در تعیین سرنوشت خود و کشورشان نداشتند.

 

فروزنده بااشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی و روی کار آمدن امام خمینی(ره) همه چیز تغییر کرد،گفت:ایشان مردم را ولی نعمتان خود می دانستند و در انتخاب و تعیین سرنوشت کشور ملت ایران را دخیل کردند.

 

وی باتاکید بر اینکه یکی از محورهای ساختار نظام بین‌الملل که به نام گفتمان دموکراسی آن را می‌شناسیم، حضور و مشارکت مردم در مباحث ملی و اساسی کشور است.

 

وی افزود: یکی از اصول این مشارکت، حضور مردم در انتخابات است. مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف قابل بررسی است اما مشارکت سیاسی که عرصه‌های مختلف آینده کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بسیار مهم است و یکی از مصادیق آن مشارکت در انتخابات است.

 

فروزنده در پایان با تاکید بر اینکه وظیفه رسانه ها نقش تاثیرگذاری در مشارکت حداکثری مردم دارند،یادآور شد:مردم شریف ایران متوجه این مهم شده‌اند و آگاه هستند که تشویق دشمن برای رای ندادن، منافع معاندان را تامین می‌کند. در این شرایط باید با آگاه‌سازی مردم بتوانیم عوامل بازدارندگی جنگ روانی که علیه انتخابات ما شکل گرفته است را ایجاد کنیم و مردم نیز هوشیارتر باشند.

 

گفتنی است در پایان این جلسه از داوران نهمین جشنواره ابوذر استان زنجان تجلیل شد.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات