فرماندار قشم:

مانور آمادگی قبل از انتخابات در قشم برگزار شد

مانور آمادگی قبل از انتخابات در قشم برگزار شد
کد خبر: ۹۵۸۱۹۷۵
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

فرماندار قشم از برگزاری مطلوب سومین مانور سراسری قبل از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور مسئولان اجرایی، هیات نظارت بر انتخابات و نیز فناوری اطلاعات در محل ستاد انتخابات این شهرستان مرزی خبر داد.

محمد محمدحسینی روز دوشنبه در گفت و گو با رسانه ها، افزود: در این تمرین هماهنگی مسوولین اجرایی در سطح شهر قشم و بخش های تابعه شهرستان به صورت هم زمان با آزمایش دستگاه های مکانیزه احراز هویت، مراحل مختلف را با پشتیبانی مسوولان فناوری اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان قشم در راستای رفع نواقص احتمالی در روز اخذ رای سپری کردند.

وی ادامه داد: در این مانور، تمامی اقدامات عملی و آزمایش دستگاه ها با موفقیت انجام شد، ضمن اینکه همه تمهیدات مورد نیاز از حیث پشتیبانی و امنیت شبکه برای برگزاری مطلوب انتخابات یازدهم اسفند ماه در نظر گرفته شده است.

فرماندار قشم توضیح داد: با ایجاد بسترهای لازم مردم مرزبان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس با شعور سیاسی بالا در انتخابات یازدهم اسفندماه جاری حضور خواهند داشت و با این حضور حماسی، یکبار دیگر دشمنان نظام و انقلاب را ناکام گذاشته و برگ زرینی بر افتخارات ایران اسلامی افزوده خواهد شد.

استان هرمزگان دارای پنج کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که سه نفر از حوزه مرکزی(بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر) یک نفر از حوزه شرق استان (میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد) و یک نفر نیز از حوزه غرب (بندرلنگه، بستک و پارسیان) هستند.

یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۵۸۹ نفر در این استان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۶۳۵ هزار و ۱۱۲ نفر آقا و ۶۱۹ هزار و ۴۷۷ نفر نیز خانم هستند.

تعداد رای اولی‌های این استان نیز ۷۷ هزار و ۴۰۴ نفر هستند که از این تعداد ۳۹ هزار و ۳۲۹ نفر آقا و ۳۸ هزار و ۷۵ نفر نیز خانم هستند.

یکهزار و ۴۵۱ شعبه اخذ رای در هرمزگان برای انتخابات پیش رو در نظر گرفته شده که ۶۴۳ شعبه در مرکز، ۲۶۵ شعبه در غرب و ۵۴۳ شعبه در شرق است.

تعداد صلاحیت شدگان در هرمزگان ۱۱۳ نفر است که از این تعداد ۱۰۰ نفر آقا و ۱۳ نفر خانم هستند؛ از این شمار ۶۴ نفر در حوزه انتخابابیه مرکز بندرعباس، ۲۵ نفر در حوزه میناب و ۲۴ نفر در حوزه بندرلنگه هستند.

چهار نامزد انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه مرکزی هرمزگان از جزیره قشم هستند.

تعداد ۱۰۲ شعبه برای اخذ آرای مردمی در سراسر شهرستان قشم پیش بینی شده که ۷۲ شعبه ثابت و ۳۰ شعبه سیار است.

از این تعداد، ۷۰ شعبه در شهر قشم و بخش مرکزی، ۱۲ شعبه در بخش شهاب و ۲۰ شعبه در بخش حرا مستقر هستند.

۳۲ شعبه شهری به صورت ثابت، هشت شعبه نیز به صورت سیار آرای مردمی را در شهرستان قشم اخذ خواهند کرد و در حوزه روستایی شهرستان قشم نیز فعالیت ۴۰ شعبه ثابت و ۲۲ شعبه سیار است.

سه هزار نفر از اقشار مختلف مردم به عنوان عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و سایر به طور مستقیم در برگزاری انتخابات در شهرستان قشم مشارکت دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفندماه امسال برگزار می شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

ارسال نظرات