داور بخش داستان و خاطره:

برگزاری جشنواره‌ها را مختص سال ندانیم

داور بخش داستان و خاطره، با اشاره به اینکه به طور کلی تعدد سوژه و نگاه در جشنواره‌های ادبی کشوری همیشه مورد توجه بوده است، گفت: چرایی برپایی جشنواره‌ها نیز به همین منظور است.
کد خبر: ۹۵۸۱۹۶۵
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد حسن جمشیدی با اشاره به اینکه به طور کلی تعدد سوژه و نگاه در جشنواره‌های ادبی کشوری همیشه مورد توجه بوده است، گفت: چرایی برپایی جشنواره‌ها نیز به همین منظور است.

جمشیدی اظهارداشت: جشنواره ملی رهاورد سرزمین نور نیز از این موضوع مستثنی نیست. همین انبوه سوژه و متفاوت بودن قالب‌های داستان و خاطره در عین حال که هم‌پوشانی‌هایی نیز دارند باعث می‌شود که داوری را برای هر کسی سخت کنند. 

او یادآور شد: نزدیکی قالب‌ها و در عین حال متفاوت بودن آنها، صاحب اثر را نیز به اشتباه می‌اندازد؛ چه بسا حتی به بیراهه بروند. 

جمشیدی اعلام کرد: در این جشنواره شاهد بودیم که از سراسر کشور، به موضوع راهیان نور، مقاومت، هشت سال جنگ تحمیلی و... پرداخته شد و آثار بسیاری نیز مورد داوری قرار گرفت. 

وی اضافه کرد: بعضی آثار در قسمت شعر بیش از اندازه حتی تعدد نگاه داشتند، اما در قسمت خاطره متاسفانه آنچنان که باید سوژه‌ها بکر نبود. 

داور بخش داستان و خاطره یادآور شد: در قسمت داستان نیز ماجرا به همین منوال دنبال شد و در آخر چند کار به‌عنوان خیرالموجودین به‌عنوان اثر برتر شناخته شد. 

وی در ادامه سخنانش پیشنهادی برای بهتر شدن جشنواره داد و افزود: حتماً در اختتامیه؛ کارگاه‌هایی با حضور اساتید و افراد برتر برپا شود، تا با شناسایی نقاط قوت و ضعف آثار، برای دوره‌های بعدی با اثر بهتری مواجه شویم. 

جمشیدی یادآور شد: حتماً آثار برتر چاپ یا در سایت‌ها بارگذاری شود تا افراد دیگر با مطالعه آن‌ها بتوانند به کار‌های خود قوام ببخشند. 

او گفت: حتماً در طول سال کارگاه‌هایی با حضور منتخبان و هنرجویان مستعد برگزار شود و نباید فقط سالی یک بار درباره جشنواره حرف زد و با برگزاری یک اختتامیه ماجرا را خلاصه کرد. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار