نویسنده و کارگردان سینما:

جوانان و نوجوانان را با مناطق جنگی آشنا کنیم

نویسنده و کارگردان سینما، ایجاد تفکر و اندیشه و ادامه راه شهدا و همچنین حفظ ارزش‌های ۸ سال دفاع مقدس را ضروری دانست و گفت: این موضوع یکی از نکات مثبتی بوده که سال‌های سال پیگیری می‌شود؛ شاید در راهمان دچار افت بودیم، اما در مجموع مسیرمان ادامه داشته و تاثیرات فراوانی دارد.
کد خبر: ۹۵۸۱۹۶۴
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمید بهمنی اظهار داشت: ییشنهاد برپایی جشنواره ملی رهاورد را رهبر انقلاب دادند و اعلام کردند جوانان و نوجوانان را باید با مناطق جنگی بیشتر آشنا کنیم. 

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه اعزام جوانان و نوجوانان به راهیان نور و مناطق جنگی؛ اتفاقات خوبی را رقم می‌زند، افزود: ایجاد تفکر و اندیشه؛ ارائه‌دهنده و ادامه‌دهنده راه شهدا و همچنین ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس است. 

بهمنی یادآور شد: در راهیان نور دچار افت شدید بودیم، اما در مجموع مسیرمان با قوت بیشتر ادامه داشته که تاثیرات فراوانی هم دارد، معتقدم بازگویی خاطرات دفاع مقدس تاثیر بسزایی بر جوانان دارد؛ در واقع این سفر معنوی تضمین‌کننده آینده جوانان برای رشد و تجلی و همچنین تلاش و کوشش در حوزه ارزش‌های فرهنگی، دفاع مقدس، انقلاب اسلامی است. 

نویسنده و کارگردان سینما یادآور شد: آرزوی خیلی از مردمان کشور‌ها بازدید از مناطق جنگی و شرکت در سفر راهیان نور است، معتقدم رزمندگان راویان خوبی برای نسل جوان و نوجوان ما هستند، کار آنان خطیر است و تمرکزشان باید به این موضوع باشد. 

بهمنی گفت: تعبیر بنده این است؛ مشکلاتی که در این چند سال در حوزه بازدید از مناطق جنگی ایجاد شده آرام؛ آرام باید در بخش محل اسکان و پذیرایی رفع شود. 

او اعلام کرد: همین موضوع سبب شده بود تا خیلی از خانم‌ها و آقایان رقبتی به حضور در راهیان نور نداشته باشند؛ اگر آنان بدانند شرایط حضور در راهیان نور خوب و مناسب است قطعاً استقبال پرشوری خواهند داشت؛ ضروری است در بحث راهیان نور از مدارس آغاز شود. 

نویسنده و کارگردان سینما یادآور شد: معتقدم باید از دوران ابتدایی تا دبیرستان و دانشگاه بحث راهیان نور گسترش یابد؛ نمی‌توانیم آن موضوع را به حال خود وا داریم. 

بهمنی ادامه داد: خیلی از خانواده‌ها در اوج و رفاه هستند و خبری از موضوع راهیان نور و مناطق جنگی ندارند؛ این نشان‌دهنده کم‌کاری ما است؛ افرادی را هم که علاقمند بازدید هستند را نتوانستیم آنان را در بیان روشن کنیم. لازم است در این زمینه اقدامات لازم تبیین شود. 

او یادآور شد: بستری را باید ایجاد کنیم تا بحث بسترسازی راهیان نور تقویت شود، به نظرم در بازدید از مناطق جنگی خیلی فاصله داریم. حضرت آقا بار‌ها از برپایی راهیان نور تعریف کردند، اما نتوانستیم قدم‌های محکی در این مسیر برداریم. 

وی افزود: برپایی اردوی راهیان نور یک نقطه عطف در بخش فرهنگی است، این موضوع را خیلی دست کم گرفتیم باید بدانیم تاثیر راهیان نور و حضور در مناطق جنگی در حوزه سینما را خیلی کم دیدیم و الان یکسال و اندی درگیر مسائل فرهنگی هستیم. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار