خبرهای داغ:

جهادگری با ارائه تسهیلات اشتغالزایی

پروین ناصری بانویی جهادگر و توانمند از شهرستان آبدانان استان ایلام است که اقدام به تشکیل صندوق قرض الحسنه و ایجاد تعاونی کرده است.
کد خبر: ۹۵۸۱۵۷۷
|
۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، پروین ناصری بانویی جهادگر و توانمند از شهرستان آبدانان استان ایلام است که اقدام به تشکیل صندوق قرض الحسنه و ایجاد تعاونی کرده است.

این بانوی کارآفرین در بسیاری از مشاغل صنایع دستی و خانگی مهارت داشته و با کسب مجوز از ارگان‌های ذی ربط از جمله سازمان گردشگری و صنایع دستی فنی و حرفه و اداره کار زمینه اشتغال ۶۲ نفر را فراهم کرده است.

پروین ناصری کارگاه خیاطی را راه اندازی کرده است که در آن ۱۲ نفر مشغول به کار هستند و در رشته نخ ریسی و بافت فرش و گل ۵۰ نفر را آموزش داده که اکنون از تولید کنندگان و هنرمندان هستند که از این طریق امرار معاش میکنند.

وی از حمایت‌های قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج که تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده و قرار است تعدادی چرخ خیاطی را برای رونق کارگاه خیاطی تهیه کند. این بانوی جهادگر با تشکیل صندوق قرض الحسنه، ۱۸۰ میلیون تومان را به اعضای این صندوق در جهت ایجاد اشتغال خانگی و صنایع دستی در رشته‌های مختلف پرداخت کرده است.

این بانوی کارآفرین تعاونی هفت نفره‌ای را تشکیل داده است که در آن سفارش کار خیاطی از استان‌های مختلف دریافت میکند و آن را به نیروی کار می‌سپارد تا با تسهیلگری زمینه اشتغال این اعضا را فراهم کند.

پروین ناصری که مشوقی برای فرزندان خود است دخترش در رشته خیاطی و پسرش در رشته بهداشت مشغول به کار و تحصیل هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها