دادستان دهلران گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۰ میلیارد ریال وجوه مال‌باختگان جرائم فضای مجازی در دهلران برگشت‌خورده است.
کد خبر: ۹۵۸۱۳۸۷
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، بهنام تیرافکن، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۰ میلیارد ریال وجوه مال‌باختگان جرائم فضای مجازی در دهلران برگشت‌خورده است.

 

 دادستان دهلران به آمار کشف ۹۷درصدی جرائم فضای مجازی با دستور دادستانی به پلیس فتا اشاره کرد و گفت: بسیاری از افراد در راستای سهولت فعالیت نسبت به مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها حقیقی برای تأمین مایحتاج خود ترجیح می‌دهند از بستر فضای مجازی برای خرید کالای موردنظر خود استفاده کنند که متأسفانه در دام کلاهبرداران گرفتار می‌شوند.

 

 وی به شهروندان توصیه کرد: اقشار مختلف مردم باتوجه‌به گسترش کلاهبرداری در فضای مجازی، بادقت لازم اقدام برای ثبت سفارش کالای موردنظر خود در بستر فضای مجازی یا کلیک‌نکردن بر روی برخی لینک‌ها می‌توانند از افتادن در دام کلاهبرداران در فضای مجازی پیشگیری کنند.

 

 دادستان دهلران ضمن قدردانی از پلیس فتا دهلران گفت: این دادستانی به‌عنوان مدعی‌العموم به قید فوریت بحث کلاهبرداری در فضای مجازی را مورد بررسی قرار می‌دهد و انتظار می‌رود مردم هم قبل از خرید و پرداخت وجه از معتبر بودن سایت و فروشگاه اینترنتی اطمینان حاصل کنند و مراقب ترفندهای افراد سودجو و کلاهبردار در فضای مجازی باشند.

ارسال نظرات