خبرهای داغ:

راه‌اندازی کارگاه‌های خانگی در روستاهای کرمانشاه با فعالیت بانوی جهادگر

اکرم نعمتی از شهرستان سنقر استان کرمانشاه است که تسهیل گر و جهادگر در راه اندازی کارگاههای خرد خانگی و ارائه آموزش ها در راستای اشتغال زایی خانگی و محرومیت زدایی است.
کد خبر: ۹۵۸۱۲۲۲
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، این بانو از سال ۱۳۹۸ کارگاه خیاطی را راه اندازی کرده است و با دریافت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی از قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج و قبول سفارش‌های خیاطی زمینه اشتغال بانوان بسیاری را فراهم کرده است.

نعمتی با همکاری و تعامل نهاد‌های مختلف آموزش‌هایی از قبیل خیاطی فرش بافی تهیه ترشیجات و انواع مربا و شیرینی را به عنوان مهمترین مشاغل خانگی به بانوان ارائه می‌کند.

کارآموزان پس از سپری کردن دوره‌های مهارتی و آموزشی و کسب گواهی مهارت اقدام به راه اندازی کارگاه‌های خانگی می‌کنند تا از این طریق امرار معاش کنند.

آموزش ۱۲۰ نفر از بانوان در رشته‌های مختلف مشاغل خانگی از دیگر اقدامات این بانوی جهادگر است که زمینه اشتغال تعداد بسیاری از زنان را فراهم کرده است.

اکرم نعمتی گروه جهادی صامدون را از سال ۹۶ راه اندازی کرده است و با ۳۲ نماینده در روستا‌های مختلف کرمانشاه در حوزه مشاغل خانگی و محرومیت زدایی فعال است.

اعضای این گروه جهادی به ۳۰ روستای کرمانشاه اعزام میشوند و زمینه اشتغال زنان سرپرست خانوار را فراهم کرده و حتی اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی نوشت افزاری و سایر موارد میکنند.

ارائه تسهیلات قرض الحسنه از دیگر اقدامات این گروه جهادی است که بعد از ارائه آموزش‌های مشاغل خانگی به زنان تسهیلات پرداخت میکنند تا کارجویان با تهیه تجهیزات و مواد اولیه کارگاه‌های کوچک خانگی را راه اندازی کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها