استاندار یزد گفت: با معرفی یزد به‌عنوان پایتخت گردشگری مجمع گفتگوی همکاری‌های آسیا، زمینه برگزاری رویداد‌های بزرگ فراهم شد.
کد خبر: ۹۵۷۹۸۱۸
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، مهران فاطمی در دیدار با دبیرکل مجمع گفتگوی همکاری آسیا با اشاره به اینکه استان یزد رسماً به‌عنوان پایتخت گردشگری مجمع گفتگوی همکاری‌های آسیا معرفی شده است گفت: نشان آن با حضور رئیس‌جمهور به استان یزد تقدیم شد.

وی افزود: زمینه برگزاری رویداد‌هایی که در این زمینه وجود دارد فراهم شده و انشا الله در طول یک سالی که استان یزد پایتخت گردشگری است رویداد‌های بزرگی را خواهیم داشت.

استاندار یزد عنوان کرد: یکی از این رویداد‌ها نشست همه وزرای گردشگری ۳۵ کشور آسیایی و سفرای این ۳۵ کشور است و یک ظرفیت بسیار بزرگی به لحاظ گردشگری، اقتصادی و فرهنگی برای استان یزد رقم خواهد خورد.

استاندار افزود: گردشگری زبان مشترک دنیاست و همه می‌توانیم از طریق گردشگری به روابط اقتصادی کمک کنیم و علاقه‌مند هستیم یک مشارکت فعال در مجمع داشته باشیم و تلاش خود را برای همبستگی بیشتر بین دولت‌های کشور‌های آسیا انجام دهیم.

فاطمی عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم که با برگزاری رویداد‌ها مختلف، ظرفیت‌های مجمع را فعال کنیم و به اتفاقات خوبی در این زمینه دست یابیم.

وی افزود: مردم یزد اهل صلح، دوستی، اخلاق و نیکو و خداپرست هستند.

دبیرکل مجمع گفتگوی همکاری آسیا با اشاره به تعهد استاندار یزد و مهمان‌نوازی خاص استان یزد گفت: این موارد برای من بسیار تعجب‌آور بود.

دانویواتانا افزود: تلاش بیشتری خواهیم کرد تا اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری برای استان یزد رخ دهد و انشا الله با این نشست‌ها این اتفاقات رقم می‌خورد.

وی تأکید کرد: با ثبت جهانی شهر یزد و معرفی یزد به‌عنوان پایتخت گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا هر اتفاقی در حوزه گردشگری در یزد را می‌توانیم به دنیا معرفی کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار