فرمانده سپاه قدس گیلان

اجرای بیش از ۱۵۰۰ پروژه عمرانی توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان اظهار کرد: بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌ها در حوزه‌های مسکن محرومین، آبرسانی، آبخیزداری، آسفالت و… در دست اجرا قرار دارد.
کد خبر: ۹۵۷۹۵۳۳
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵

 

اجرای بیش از ۱۵۰۰ پروژه عمرانی توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در گیلان

به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان ،سردارسرتیپ دوم پاسدار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان صبح امروز در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه باران با تأکید بر لزوم توجه به نفش محرومیت‌زدایی سپاه در کشور اظهار کرد: سپاه در حوزه محرومیت‌زدایی دارای ۲ قرارگاه در نقاط مختلف استان است که قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سه دهستان در شهرستان‌های املش، تالش و رودبار در حال فعالیت است، لذا در سال جاری بیش از یک هزار و ۸۵۰ پروژه ذیل این قرارگاه‌ها با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه‌های مسکن محرومین، آبرسانی، آبخیزداری، آسفالت در دست اجرا قرار دارد.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های سپاه در حوزه اقتصاد مقاومتی افزود: یکی از این قرارگاه‌ها در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از ایده‌های خلاقانه در راستای نمونه‌سازی، اتصال به بخش‌های مرتبط و تجاری‌سازی تشکیل شده است.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در راستای جهش تولید در حوزه کشاورزی و محصول برنج حدود ۲۲۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان، پایش و سازماندهی شده است، تصریح کرد: اکنون شاهد ۹/۲ درصد رشد تولید در خصوص برنج هستیم و با پایش ۲۰ هزار هکتار از مزارع چای نیز با رشد ۷/۳ درصدی و رفع موانع تولید با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مواجه هستیم.

 

سردار سرتیپ دوم پاسدار دامغانی حوزه سایبری را یکی از عرصه‌های جنگ شناختی دانست و گفت: شبکه‌سازی بسیجیان در استان و برگزاری دوره‌های توانمندسازی، سازماندهی و تربیت مربی از اقدامات مؤثر سپاه در این عرصه مهم است.

 

وی با تبریک میلاد سرداران کربلا و روز پاسدار و جانباز گفت: مأموریت سپاه پاسداران به وسعت انقلاب و تهدیدات موجود است؛ لذا دفاع از انقلاب مأموریت اصلی سپاه است.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان بیان اینکه فلسفه جمهوری اسلامی یعنی استکبار ستیزی در تمامی نقاط جهان گسترش پیدا کرده است، بیان کرد: به واسطه این محدوده وسیع، عرصه‌های متعددی در راستای پیشرفت‌ها و تهدیدها و آسیب‌ها وجود دارد.

 

سردار سرتیپ دوم پاسدار دامغانی یکی از اهداف جمهوری اسلامی را اشاعه تولید قدرت در جهان اسلام دانست و بیان کرد: قدرت بازدارندگی سپاه متناسب با افزایش عمر انقلاب افزایش می‌یابد و به تبع شاهد افزایش تهدیدات جهانی هستیم؛ لذا سپاه در راستای حفظ و حراست از انقلاب، دارای مؤلفه‌های سخت‌افزاری مانند تجهیزات نظامی و مؤلفه‌های نرم‌افزاری مانند صدور گفتمان انقلاب و عرصه مقاومت است.

 

وی با بیان اینکه مؤلفه اصلی سپاه، الهی‌بودن و مردمی‌بودن است و این دو شاخصه سبب‌ساز موفقیت و قدرت سپاه شده است، گفت: همین مبنای اعتقادی و مردمی وجه تمایز سپاه با سایر ارتش‌های دنیا و سبب دفاع از مرزهای عقیدتی، فارغ از محدوده جغرافیایی کشور شده است.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان بیان اینکه تمام راهبردهای دشمن در دنیا به‌خصوص در سطح منطقه غرب آسیا دچار مشکل و با شکست مواجه شده است، تصریح کرد: دشمنان علت اصلی این شکست به‌خصوص نظم نوین جهانی را نظام جمهوری اسلامی و سپاه می‌دانند؛ لذا در تلاش اند این قدرت نشئت‌گرفته از مردم را از ما بگیرند که تاکنون با عدم موفقیت مواجه شده‌اند.

 

سردار سرتیپ دوم پاسدار دامغانی با اشاره به اقدامات شاخص شهید سلیمانی در منطقه خاورمیانه گفت: سردار سلیمانی توانست ایده رهبر کبیر انقلاب مبنی بر تشکیل جبهه مقاومت و بسیج جهانی اسلام در غرب آسیا را عملیاتی کند که امروز شاهد آثار و برکات آن هستیم، لذا هسته‌های مقاومت و بسیج جهانی اسلام، مبنای تولید قدرت برای نظام جمهوری اسلامی در تقابل با استکبار و دفاع از مستضعفین عالم است.

 

وی با اشاره به هفت عرصه مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: سپاه و بسیج در راستای عملیاتی‌کردن این عرصه‌ها، قرارگاه‌های مختلفی را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود تشکیل داده است.

ارسال نظرات