خبرهای داغ:

یکی از دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی این بود که توانست رژیم سلطنتی موروثی را منقرض کند/ در هیچ دوره‌ای جز دوران رضاخان سابقه نداشته که کل کشور به اشغال دشمن در بیاید

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: در هیچ دوره‌ای جز دوران رضاخان سابقه نداشته که کل کشور به اشغال دشمن در بیاید؛ حتی در دوران تیمور لنگ که ۷ بار به ایران حمله کرد هرگز نتوانست همه کشور را به اشغال در بیاورد.
کد خبر: ۹۵۷۹۲۱۱
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین درهمایش "شکوه وحدت" که با حضور سران ایلات و طوایف اقوام و عشایر کشور برگزارشد؛ ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت بزرگ پاسدار اسلام حضرت امام حسین علیه السلام با ابراز خرسندی از حضور در جمع ایلات و عشایر کشور به عنوان پاسداران میهن اسلامی آنان را حافظان انقلاب اسلامی و خاک ایران دانست و افزود: اقوام و عشایر ایرانی در گذشته و قبل از نفوذ انگلستان، محور اصلی پاسداری از مرز و بوم کشور در مقابله با نفوذ بیگانگان بوده و حکومت‌های ماقبل پهلوی و قاجار متکی به نیروی عشایر بودند.


وی با اشاره به جدا شدن بخش‌های مهمی از کشور بعد از ورود انگلستان و تحمیل چهار معاهده گلستان، ترکمنچای، آخال و معاهده پاریس افزود: البته دشمنان به این هم اکتفا نکردند و برای اینکه نقش آفرینی نیرو‌های مردمی را از بین ببرند و ایران را از درون تضعیف کنند، تصمیم گرفتند سرجوخه‌ای را که در دستگاه خودشان پرورش یافته بود فرمانده قزاق‌ها نموده و سپس نامزد کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ و پس از آن وی را سپهسالار ایران کنند و در نهایت او را مامور سرکوب قیام آزادی‌خواهانه میرزاکوچک‌خان و شیخ محمد خیابانی، شیخ خزعل در لرستان، قیام اقوام و عشایر کردستان و... کردند.


وی ادامه داد: وقتی رضاخان ثابت کرد چنین قساوتی دارد او را به منصب پادشاهی نشاندند، در حالیکه در گذشته همیشه با تکیه بر قدرت اقوام و طوایف سلسله‌ای تشکیل می‌شد، اما این بار از طریق تزویر و نفوذ و... رژیم پهلوی را تأسیس کردند و رضاخان با تکیه بر تزویر انگلیس‌ها بالا آمد و قساوتی کم‌نظیر در مورد قیام‌های ملت ایران به خرج داد به طوری که فهرست کسانی که توسط رضاخان به شهادت رسیده‌اند یقینا فهرست بسیار بلند و بالایی خواهد شد.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین تغییر مناسبات دفاعی کشور به بهانه تشکیل ارتش متحدالشکل را حیله دیگر انگلیس‌ها عنوان کرد و افزود آن‌ها به این طریق از دخالت اقوام و عشایر در دفاع از امنیت کشور جلوگیری کردند و نتیجه این شد که در طول ۱۶ سال حکومت رضاخان با وجود اینکه ارتش ۱۲۵ هزار نفری تشکیل شد، اما چنین ارتش جوانی در خطر بزرگی مثل جنگ جهانی دوم و هجوم از شمال و جنوب کشور می‌بایست از کشور دفاع می‌کرد، اما در کمال تعجب دستور تسلیم به ارتش داده شد.


سردار سلیمانی با طرح این پرسش که آیا رضاخان کار نابلد بود؟ گفت: خیر! او از نوجوانی در ارتش بود؛ آیا با جنگ و جدال نظامی آشنایی نداشت؟ خیر! بلکه کاملا جنگ را بلد بود. اما چرا این ارتش را در دفاع از کشور به کار نگرفت؟ رضاخان سرسپرده انگلیس‌ها بود چرا که آن‌ها دو دستور به او داده بودند: ۱- تسلیم ۲- خروج از کشور.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: در نهایت سرزمین پهناور ایران با ارتشی ۱۲۵ هزار نفری از شمال و جنوب اشغال شد و آن ارتش بزرگ بعد از ابلاغ فرمان تسلیم پادگان‌ها را ترک کردند و سلاح‌های خود را به عشایر فروختند.


وی تاکید کرد: در هیچ دوره‌ای جز دوران رضاخان سابقه نداشته که کل کشور به اشغال دشمن در بیاید؛ حتی در دوران تیمور لنگ که ۷ بار به ایران حمله کرد هرگز نتوانست همه کشور را به اشغال در بیاورد.


سردارسلیمانی اظهار داشت: بعد از رضاخان فرزند او محمدرضا پهلوی پادشاه شد و در پنج سال ابتدایی سلطنت او که کشور همچنان در اشغال دشمنان بود، حتی یک مصاحبه و موضع‌گیری علیه اشغالگران نداشت. به طوری که حتی در اسنادی که سعی کرده‌اند سجایای غیرواقعی برای این دو خائن دست و پا کنند هم هیچ موضع گیری از این آدم حقیر وجود ندارد.


سردار غلامرضا سلیمانی با مقایسه دوران پهلوی و پس از آن گفت: وقتی در دوران دفاع مقدس حدود پنج استان ما اشغال شد، امام (ره) با تکیه بر نیروی دفاع مردمی از کشور و میهن دفاع کرد به طوری که اگر حضور نیرو‌های مردمی در دفاع از کشور نبود ارتش و سپاه به تنهایی نمی‌توانستند از پس کار بربیایند.


وی تاکید کرد: تحقق مردم‌سالاری دینی در حوزه دفاعی باعث شد که متجاوز در کوتاه‌ترین زمان ممکن در عملیات‌های ثامن الائمه، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس مورد ضربات سنگینی قرار گرفته و بخش‌هایی که اشغال شده بود بطور کامل آزاد شود؛ به طوری که حتی یک تپه در دست دشمن باقی نماند.


وی با طرح این این پرسش‌ها که آیا این را می‌شود با حاتم‌بخشی رضاخان در مورد بعضی از بخش‌های سرزمین عزیزمان ایران در جنوب شرق و شمال غرب کشور و جدایی بحرین مقایسه کرد؟ افزود: یکی از دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی این بود که توانست رژیم سلطنتی موروثی را منقرض کند و جمهوری اسلامی را به عنوان یک الگوی جدید اداره به بشریت معرفی نماید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار