نمایشگاه سکه‌دوزی و صنایع دستی در شهرستان لاشار سیستان وبلوچستان افتتاح شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لاشار از برگزاری نمایشگاه سکه‌دوزی و صنایع‌دستی به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۸۴۲۴
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج لاشار، محمداکبر حسین‌بر شانزدهم بهمن‌ماه اظهار کرد: با حضور فرماندار و سایر اعضای شورای اداری شهرستان و در پنجمین روز دهه مبارک فجر نمایشگاه صنایع‌دستی و تولیدات صنعتگران منطقه افتتاح شد.


رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لاشار افزود: این نمایشگاه شامل آثار و تولیدات و صنایع‌دستی سکه دوزی و سوزن‌دوزی است که در کنار آن نیز غذاهای بومی محلی شهرستان طبخ و در حوزه گردشگری خوراک نیز نسبت به معرفی غذاهای بومی اقدام می‌شود.


او با اشاره به اینکه اداره آموزش وپرورش نیز در برگزاری نمایشگاه مشارکت داشته است ادامه داد: دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه حجاب نیز نقاشی ها و تولیدات خلاقانه خود را در معرض دید عموم قرار دادند و انواع غذاهای محلی شامل بریانی، تباهنگ، سمبوسه، چنگال، نان محلی، تیموش و نان با روغن محلی طبخ و به بازدیدکنندگان عرضه شد.


به گفته حسین‌بر، فرماندار نیز در این بازدید ضمن قدردانی از برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی، از صنعتگران خواست تا با قوت به تبلیغ و ترویج و تعلیم هنرهای بومی و اصیل اهتمام جدی داشته باشند و قول مساعد داد تا حمایت‌های لازم از آنها صورت بگیرد.


رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لاشار با اشاره به اینکه نمایشگاه تا پایان دهه مبارک فجر برای بازدید عموم دایر است افزود: تقدیر از فعالان و صنعتگران حاضر در نمایشگاه از دیگر برنامه هایی بود که با حضور فرماندار و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار