نشست امر به معروف و نهی از منکر در زاهدان

احمدی گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو پایه ی اصلی در تربیت انسان اجتماعی ، اخلاق مدارو آگاه است .
کد خبر: ۹۵۷۸۲۱۳
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان ، مصادف با گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، به همت بسیجیان پایگاه شهیده حوزه زکیه (س) ، نشست امر به معروف و نهی از منکر با حضور سرکار خانم فرزانه احمدی ، از مدرسین حوزه علمیه ، در مکان پایگاه برگزار شد .


فرزانه احمدی گفت : امر به معروف و نهی از منکر، دو عمل بسیار مهم در اسلام است که به تربیت اخلاقی و اجتماعی ما کمک می‌کند.

وی افزود : امر به معروف یعنی تشویق به عمل‌های خوب، به راهنمایی دیگران به سوی حق و خوبی، به کمک به هموطنان و جامعه برای پیشرفت و بهبود. امر به معروف نشان از عشق و مراقبت به دیگران دارد و نشان از توجه به ارزش‌های انسانی و اخلاقی است. نهی از منکر به معنی جلوگیری از انجام اعمال زشت و ناپسند است، به مخالفت با بدی‌ها و ظلم‌ها، به دفاع از حقوق و انصاف. نهی از منکر نشان از شجاعت و استقامت در برابر بدی و فساد دارد و نشان از اعتقاد به ارزش‌های انسانی و اجتماعی است.

احمدی تصریح کرد : امر به معروف و نهی از منکر، به ما یادآوری می‌کند که همواره باید در مقابل بدی‌ها و ناکارآمدی‌ها مقاومت کنیم و سعی کنیم جامعه‌ای اخلاقی، عادل و پویا ایجاد کنیم. این دو عمل، پایه‌های اصلی تربیت اجتماعی و اخلاقی ما هستند و از مسئولیت ما به عنوان انسان‌های آگاه و اخلاقی سخن می‌گویند.

وی در پایان افزود : با انجام امر به معروف و نهی از منکر، می‌توانیم جامعه‌ای پویا و پر از ارزش ایجاد کنیم، جامعه‌ای که بر پایه انصاف، مهربانی و عدالت شکل می‌گیرد. بنابراین، همه ما مسئولیت داریم که در زندگی روزمره‌مان این اصول اخلاقی را رعایت کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار