زنجان-مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت:در استان زنجان حدود ۴۰۰ هزار شناسنامه جلد قرمز در دست مردم وجود دارد که درصددیم در سال آینده تمامی این شناسنامه‌ها را تعویض کنیم.
کد خبر: ۹۵۷۶۹۵۵
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۷

وجود ۴۰۰هزار شناسنامه جلد قرمز در زنجان/تعیین تکلیف شناسنامه های جلد قرمز

مهدی ژاله چیان در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان بابیان اینکه یکی از مهم ترین سازمان های دولتی که اشخاص از لحظه ی تولد تا وقوع مرگ خود با آن سر و کار دارند ، سازمان ثبت احوال کشور است،گفت: این سازمان با وظایف و عملکردی مستقل از نهاد های زیر مجموعه ی وزارت کشور است.

 

وی بابیان اینکه یکی از وظایف ثبت احوال در چندسال گذشته تعویض شناسنامه های جلد قرمز است،افزود:در استان زنجان ۴۰۰ هزار شناسنامه جلد قرمز در دست مردم داریم  که قرار بر این است که در سال آتی تمامی شناسنامه ها را تعویض کنیم.

 

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان بابیان اینکه در هر سال ۵۰ هزار تعویض شناسنامه در این اداره انجام می شود،خاطرنشان کرد: در همین راستا نیازمند همکاری مردم و افزایش تعداد دفاتر پیشخوان در سطح استان هستیم.

 

ژاله چیان بابیان اینکه برنامه ریزی کردیم تا سریعتر بتوانیم شناسنامه های معروف به جلد قرمز را تبدیل به شناسنامه‌های جدید کنیم ،افزود:چرا که شناسنامه‌های جدید کاملاً مکانیزه هستند.

 

وی همچنین به قابلیت عدم جعل شناسنامه‌های جدید اشاره و عنوان کرد: این شناسنامه‌ها بصورت مکانیزه و با انطباق با پایگاه داده هویتی صادر میشوند و امکان جعل و سواستفاده در آن وجود ندارد.

 

وی همچنین به مزایای شناسنامه های جدید اشاره کرد و گفت: عدم امکان جعل و هرگونه سوء استفاده همراه با طراحی زیبا، امکان اسکن عکس، استفاده از یک فونت یکنواخت و بصورت تایپی ، افزایش ضریب امنیتی بر روی صفحات شناسنامه و دوام بالا از مزایای شناسنامه‌های مکانیزه است.

 

وی در ادامه اظهار کرد: استفاده از لایه محافظ در برگ اول برای حفاظت در برابر مخدوش شدن و دست بردن به اطلاعات شناسنامه و داشتن دو برگ اضافه برای درج اطلاعات خانوار و از مزایای تعبیه شده در شناسنامه‌های جدید است. 

 

ژاله چیان در پایان یادآور شد:تمامی متقاضیان میتوانند جهت تعویض شناسنامه با در دست داشتن شناسنامه قبلی و یک قطعه عکس به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار