خبرهای داغ:

آموزش صنایع دستی صدف دریایی با اشتغالزایی مستقیم برای ۶۰ نفر

زهرا ابوذری فخرآبادی هنرمند در عرصه صنایع دستی صدف دریایی از شهرستان دیر استان بوشهر است که خلاقانه و مبتکرانه از صدف های دریایی انواع صنایع دستی فاخر را تولید میکند.
کد خبر: ۹۵۷۶۹۱۶
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، زهرا ابوذری فخرآبادی هنرمند در عرصه صنایع دستی صدف دریایی از شهرستان دیر استان بوشهر است که خلاقانه و مبتکرانه از صدف های دریایی انواع صنایع دستی فاخر را تولید میکند آموزش توانمند سازی و برون سپاری مراحل مختلف تولید محصول به افراد نیازمند شهرستان در قالب تعاونی ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از ۶۰ نفر به صورت شبکه ای و حضور موفق و مستمر در نمایشگاهها بخصوص نمایشگاه ویژه مسابقات جام جهانی قطر از جمله کارنامه موفق این بانوی کارآفرین است.

این بانوی ۴۰ سال بوشهری که از ۱۸ سالگی با هنر صنایع دستی عجین شده است از سال ۱۳۸۱ به طور جدی وارد عرصه مربیگری شده و از سال ۱۳۹۳ شرکت تعاونی صدف سازان را راه اندازی کرده است تا از طریق این شرکت برنامه های آموزشی و تولید صنایع دستی را آموزش دهد.

زهرا ابوذری فخرآبادی از ارائه آموزش‌ها به روستاییان گزارشی می دهد که بعد از این مهارت ها بیش از ۱۵۰ نفر از بانوان و زنان سرپرست خانوار مشغول به کار شده‌اند و ۶۰ نفر به صورت مستقیم کارگاه تولیدی راه اندازی کرده و برای خود کسب درآمد می کنند.

آموزش صنایع دستی صدف دریایی با اشتغالزایی مستقیم برای ۶۰ نفر

این بانو با ایجاد شبکه بین تولید کنندگان تولیدات آنها را با استفاده توان بازاریابی و حضور در نمایشگاههای مختلف به فروش می رساند و به آن‌ها از این طریق کمک میکند.

قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج در کنار تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به این بانوی کارآفرین در قالب حمایت‌های مختلف زمینه ارائه آموزش رایگان را برای کارآموزان و کارجویان فراهم کرده است و با مهارت آموزی صفر تا صد در کنار زنان سرپرست خانوار هستند.

ابوذری فخرآبادی با تهیه مواد اولیه زمینه تولید صنایع دستی را توسط بانوان فراهم کرده است تا بتوانند در نمایشگاه هایی گردشگری که در سراسر کشور برگزار میشود.

آثار و هنرهای دستی این زنان را به مرحله نمایش بگذارد همچنین چندین نمایشگاه صنایع دستی به صورت دائم در تهران مشهد و تبریز دایر است که با استقبال مردم همراه است.

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه بیشترین صنایع دستی ما در حوزه صدف دریایی به صورت کاربردی است اظهار داشت: نه تنها این صنایع به صورت تزیینی ارائه میشود؛ بلکه سعی داریم آثارمان جنبه کاربردی در منازل را داشته باشد.

صنایع دستی صدف دریایی با تنوع کاری در زیور آلات لوازم خانگی از جمله دستمال کاغذی زیر بشقابی جامدادی ساک دستی لوستر و سایر موارد مورد استفاده قرار می گیرد این صنایع دستی از جنبه تزیینی خارج شده و با خلاقیت و ابتکار به سمت وسایل کاربردی سوق داده شده است.

این بانوی کارآفرین سرمایه اولیه برای تولید صنایع دستی صدف دریایی را ۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این سرمایه صرف خرید دستگاه ها و مواد اولیه شده است که اکنون با فعالیت زنان سرپرست خانوار سالانه بیش از ۲ هزار مورد صنایع دستی تولید میکنیم.

آموزش صنایع دستی صدف دریایی با اشتغالزایی مستقیم برای ۶۰ نفر

وی با اشاره به بازار فروش این کالاها تصریح کرد: بیشتر فروش ها از طریق برگزاری نمایشگاه ها و استفاده از ظرفیت فضای مجازی است ضمن اینکه با کمک مسئولان و ایجاد بازارچه های صنایع دستی می توانیم شاهد عرضه محصولات بیشتر در این زمینه و کسب سود بیشتر برای خانواده ها باشیم.

وی به حذف واسطه ها در زمینه فروش و صادرات کالاها تأکید کرد و و گفت: در جلسه ای که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم از ایشان درخواست کردیم که زمینه صادرات و فروش صنایع دستی صدف دریایی را در حوزه خلیج فارس برایم تسهیل کند تا با حذف واسطه گری زنان سرپرست خانوار و شاغلان در این عرصه با رغبت بیشتری وارد بازار کار شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار