مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان:

تحقق عدالت مالیاتی با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی

زنجان- مدیرکل امور مالیاتی زنجان گفت: نخستین گام در اصلاح نظام مالیاتی کشور و عدالت مالیاتی از طریق اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان است.
کد خبر: ۹۵۷۶۸۵۲
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

تحقق عدالت مالیاتی با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان، فیروز شکوری، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نفت در کشور نقش دیرینه‌ای دارد و باید تغییر رویه دهیم و کشور را با مالیات اداره کنیم و باید این کار در جامعه نهادینه شود که از مزایای این کار رعایت عدالت در جامعه خواهد بود.

وی در خصوص مبارزه با پولشویی و تخلفات مالیاتی گفت: گزارش‌های ثبت شده در این سامانه با دقت پیگیری و رسیدگی می‌شود و سال گذشته از محل رصد فرار‌های مالیاتی در استان زنجان بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال برگه تشخیص مالیات صادر کرده‌ایم.

مدیرکل امور مالیاتی زنجان گفت: در حال حاضر پرونده ۳ پزشک متخلف در خصوص فرارهای مالیاتی در محاکم قضایی استان در جریان بوده و پرونده ۲۳ پزشک نیز در دست بررسی است.

 

وی به قانون  پایانه‌های فروشگاهی اشاره کرد و گفت: نخستین گام در اصلاح نظام مالیاتی کشور از طریق اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان است که عدالت مالیاتی را در بر خواهد داشت.


شکوری در ادامه گفت: دولت مصمم است تا قانون پایانه‌های فروشگاهی را که از مهرماه ۹۸ تصویب شده اجرا کند و اگر این قانون اجرایی شود، مشکلاتی که در جامعه هست رفع، و عدالت مالیاتی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۲، سهم درآمد‌های مالیاتی استان زنجان ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: مالیات شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی زنجان جزء منابع استان زنجان بوده و به خزانه واریز می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: مبلغ واریزی به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان زنجان حدود هزار میلیارد تومان بوده و ۴۶۲ میلیارد تومان در ۹ ماهه امسال به حساب شهرداری زنجان واریز شده است.

وی عنوان کرد: با بررسی‌های انجام شده توسط بانک مرکزی، برخی از اقشار با توجه به درآمد بالا پرونده مالیاتی نداشتند و طبق اطلاعات به‌دست آمده تعداد ۷۲ نفر تراکنش بالا بدون پرونده مالیاتی دارند که برای آن‌ها پرونده تشکیل خواهد شد.

شکوری بیان کرد: در استان زنجان ۶۵ هزار صنف داریم که در سال گذشته ۳۲۶ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند و مبلغ پرداختی در ۹ ماهه امسال ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است و از بین شرکت‌های فعال استان ۴ هزار و ۴۶ شرکت اظهارنامه تحویل دادند.

فاطمه عسگری

ارسال نظرات
آخرین اخبار