زنجان-شهردار زنجان گفت:پروژه شهیدان کریمی از نوع پروژه طرح و ساخت بوده به همین دلیل در اجرا تاخیری ندارد و با تصمیمات انجام گرفته و تغییراتی که در پروژه انجام شده ۵۰ میلیارد تومان در هزینه‌ها صرفه‌جویی شده است.
کد خبر: ۹۵۷۶۴۲۱
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

صرفه جویی ۵۰ میلیاردی در پروژه شهیدان کریمی در زنجان/عذر خواهی شهردار زنجان از مردم

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛دکتر علیرضا فیروزفر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر،اظهار کرد:ایام الله دهه فجر در تاریخ ماندگار شد چرا که در روز ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ پرچمی بر قله های فتح دنیا بالاتر از تمام فتوحات عصر اخیر به اهتزاز درآمد که بنیانگذار آن شخصیت بزرگی چون امام خمینی(ره) و ادامه دهنده راه ایشان رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)می باشد.

 

وی با بیان اینکه افتخار میکنیم که از یک مستعمرگی در سایه و پنهان که انکار می شد بیرون آمدیم،افزود:به برکت مبانی این انقلاب امروز در نقطه ای ایستاده ایم که به واقع یکی از نقاط خیرگی جهان ایران اسلامیست. 

 

شهردار زنجان با اشاره به اینکه شهیدان با خون خود مسیر را هموار کردند تا امروز در مسیری ایستاده باشیم که صحت و امان برای ما فراهم باشد،خاطرنشان کرد: امروز دشمن با دستاویز قرار دادن برخی مسائل در صدد است مجد عظمت امروز کشور را مورد هدف قرار دهد.

 

فیروزفر ادامه داد:مشکلات معیشتی و اقتصادی قابل انکار نیست اما مسئولین وظیفه دارند با تاسی از رهنمودهای امام خامنه ای تلاش کنند این مشکلات را رفع کنند.

 

شهردار زنجان با اشاره به اینکه امروز کشور به برکت پیشرفت و پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم ۴۵ ساله این انقلاب در اقصی نقاط دنیا پرچم برافراشته است،بیان کرد:دستاورد بزرگ انقلاب شکوهمند ایران مجد و عظمتی است که برای پیروان حق به وجود آورده است.

 

وی گفت:امروز در همه دنیا ندای آزادی خواهی مبارزه با ظلم و سلطه طلبی به وضوح بلند است که این دستاورد انقلاب اسلامی است.

 

شهردار زنجان در ادامه با اشاره به خدمات شهرداری این استان در طول دوسال گذشته افزود:در شهرداری استان زنجان ده سازمان ،پنج معاونت و ۴ منطقه ارائه فعالیت می کنند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه فاز جنوبی پروژه عظیم سبزه‌میدان به بهره برداری رسید، گفت: عدم تعیین تکلیف معبر زینبیه یکی از مشکلات پروژه سبزه میدان است که طبق طرح مصوب باید این معبر مسدود شود و ترافیک به دور سبزه‌میدان هدایت شود.

 

وی با بیان اینکه آخرین تصمیم اجرای موقت مسدود‌سازی و پایش ترافیکی شهر است گفت:بیش از ۸ ماه است که از سوی ترافیک استان منتظر تعیین تکلیف این معبر هستیم و اگر پروژه تعیین و تکلیف شود این پروژه به مراحل نهایی نزدیک می‌شود و با این شرایط بیش از ۵ ماه تا پایان پروژه باقی نمی‌ماند.

 

وی با بیان اینکه کف سازی بازار از سال قبل آغاز شده در صورتی که شهرداری وظیفه ای در قبال کف سازی نداشت ،خاطرنشان کرد:برای حل مشکل ۴۰ ساله کف‌سازی بازار تاریخی زنجان، شهرداری ورود یافت و کل کف بازار زنجان و معابر اطراف کف‌سازی شد.

 

فیروزفر گفت:۲۰هزار متر مربع کف سازی داخل بازار و هفت هزار متر مربع نیز کف سازی کوچه های اطراف بازار انجام شد .

 

شهردار زنجان با اشاره به اینکه اجرای نهضت آسفالت از سال گذشته آغاز و امسال با موفقیت بیشتری ادامه یافت،اذعان کرد: ۸۰ درصد آسفالت توسط شهرداری تولید و ۲۰ درصد نیز توسط پیمانکار انجام شد و در مجموع ۲۷۰ هزار تن آسفالت ریزی در معابر استان زنجان انجام شد.

 

شهردار زنجان با بیان اینکه برخی معابر دچار مشکل بودند و اهالی از ۲۰ سال قبل درخواست رسیدگی داشتند، خاطر‌نشان کرد: نهضت پیاده‌روسازی در شهر شروع شد.

 

وی با بیان اینکه در حوزه فضای سبز و سیما و منظر در حوزه دیوارنگاره ها ۷۷ مورد المان مناسبتی و ۵ مورد المان دائمی نصب شد،افزود: جمع آوری پایه های غیرقانونی تک پایه در شهر از دیگر اقدامات این سازمان است.

 

فیروزفر با بیان اینکه یکی از معضلات اساسی در شهر ما بحث آبیاری فضای سبز است، گفت: در حال حاضر آبیاری فضای سبز ۷۰ درصد مکانیزه شده و این عدد تا اردیبهشت سال آینده به صددرصد می رسد  این امر کاهش مصرف آب، صرفه جویی در منابع انسانی و افزایش کیفیت رشد گیاهان  را در پی داشته است.

 

شهردار زنجان ادامه داد:با توجه به وقوع آبگرفتگی‌ها در سطح شهر و آنچه که در سیل رخ داده در تابستان مشاهده شد، بیش از ۱۳۰ پروژه عمرانی کوچک و بزرگ نظیر کانال نصر،ایثار،شورجه،غضنفریان ، ولیعصر، سایت کارگاهی، کوی سایان، اطلس ،شبنم و  سنبل در غرب شهر اجرا شد که نقش مهمی در هدایت آبهای سطحی داشت.

 

شهردار زنجان در خصوص پروژه شهیدان کریمی با بیان اینکه طراحی های قسمت مدیریت تمام شده و منتظر اتمام طرح شورای ترافیک و جمع بندی اساسی هستیم ،گفت: پروژه شهیدان کریمی از نوع پروژه طرح و ساخت بوده به همین دلیل در اجرا تاخیری ندارد و با تصمیمات انجام گرفته و تغییراتی که در پروژه انجام شده ۵۰  میلیارد تومان در هزینه‌ها صرفه‌جویی شده است.

 

این مسئول بااشاره به اینکه درناوگان حمل و نقل عمومی اتفاقات مثبتی رخ داد،تصریح کرد: از سال ۸۹ هیچ وسیله نقلیه عمومی جدید وارد سیستم حمل و نقل شهر زنجان نشده بود و در اواسط سال ۹٠ تعدادی از اتوبوس‌ها فروخته شده بود و تقریبا شرایط بحرانی در حمل و نقل عمومی داشتیم.

 

وی ادامه داد:در دوسال گذشته ۲۵٠ میلیارد تومان وسایط نقلیه جدید از جمله ۳۶ دستگاه مینی‌بوس و ۳۵ دستگاه ون و ۴۳ اتوبوس  خریداری شد و در حال حاضر به دنبال هوشمندسازی کامل ناوگان حمل و نقل شهری هستیم.

 

وی با اشاره به خرید این تعداد اتوبوس، مینی‌بوس و ون در شهر زنجان بعد از ۱۳ سال، گفت: ناوگان شهری نو نوار شده است و توانسته در خدمت‌رسانی در شهر زنجان موثر باشد.

 

شهردار زنجان افزود:همچنین مشغول طراحی اصولی برای بهینه سازی خطوط هستیم و تا یک ماه آینده یک خطوط حمل و نقل اتوبوسرانی منظم در سطح شهر خواهیم داشت.

 

وی ادامه داد:باید از مردم عذرخواهی کنیم چراکه می‌دانیم که در سال‌های گذشته از لحاظ استفاده از حمل و نقل عمومی مردم در مضیقه بودند .

 

وی بابیان اینکه نورپردازی در شهر انجام شده،خاطرنشان کرد: ۴۰ دکل برای سامانه های نظارتی در شهر به ارزش بیش از  ۱۰ میلیارد تومان نصب کردیم.

 

این مسئول بابیان اینکه اصلاح های هندسی در حوزه ترافیک انجام شد،ادامه داد: برخی نقاط شهر مانند میدان بسیج سالیان سال با معضل ترافیک همراه بود که  با هزینه کرد ۲۰ میلیارد ریالی و اصلاح هندسی این مشکل حل شد.

 

فیروزفر افزود:همچنین سه دستگاه پل عابر پیاده در کوی سایان، شهر آرا و پونک نصب شد.

 

شهردار زنجان به عملیات احداث سه بازارچه در سطح شهر زنجان در مناطق عاصم ،کوی فرهنگ و گلشهر اشاره کرد و گفت: در این راستا اپلیکیشن طراحی قیمت کالا تعبیه خواهد شد که قیمت مصوبه کمیته مشترک بین شهرداری و سایر ارگان های مشترک انجام و در آنجا اعلام می شود.

 

وی با اشاره به آمادگی شهر زنجان برای عملیات زمستانه و برف‌روبی یادآور شد: ۱۶دستگاه نمک‌پاش مکانیزه و ۲ دستگاه برف‌خور توسط شهرداری خریده شد هر چند هزینه برف‌خور فعلا پرداخت نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه احداث پارک‌ها تحول بنیادین در سطح شهر را شاهد هستیم، تصریح کرد: ۲۰ پارک در عرض دو سال به فضای سبز شهر اضافه می‌شود به عبارتی پارک‌های شهر ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

 

شهردار زنجان در خصوص دیوارنگاره میدان ولیعصر گفت: این دیوارنگاره با نظرخواهی از بسیاری از افراد جانمایی شده است، چراکه باید در یک محل باز و در معرض عموم قرار می‌گرفت. با این شرایط در مرکز شهر مکانی به اجرای این دیوارنگاره نبود.  

 

وی ادامه داد: برای دیوارنگاره زنجان با سازمان اوج قرارداد بسته شده و قرار است در سال، ۱۲ طرح اکران انجام شود و هر اکران نیز ۱٠٠ میلیون تومان هزینه خواهد داشت. 

 

شهردار زنجان در پایان یادآور شد:افتتاح ساختمان آتشنشانی شماره ۷،طراحی سامانه بهروب برای تفکیک زباله در مبدا،راه اندازی مرکز شوق زندگی،احداث مرکز قرآنی برای خانواده در پارک بانوان،برگزاری بیش از ۱۵۰۰ برنامه فرهنگی  و کمک به حل آسیب های اجتماعی از دیگر اقدامات شهرداری است که میتوان به آن اشاره کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات